Regulamentele de zbor ale Jucatorului de Galati in anul 2012 – DETALII SI COMPARATII

Regulamentele de zbor ale Jucatorului de Galati
in anul 2012 – DETALII SI COMPARATII

Autor: Barboianu Ionut

Sezonul competitional se apropie cu pasi repezi. Spre deosebire de anii precedenti, 2012 se anunta un an bogat in ceea ce priveste participarea la concursurile cu Jucatori de Galati. S-au inmultit exponential crescatorii care doresc sa-si zboare porumbeii intr-un cadru organizat ceea ce este un lucru benefic atat pentru rasa cat si pentru participarea la concursuri.
Voi incerca sa expun sis a analizez regulamentele dupa care se zboara in 2012 in Romania rasa Jucator de Galati si ma voi opri numai la cele dupa care se zboara galateni cu joc, regulamentele celor care nu promoveaza jocul fiind un subiect foarte delicat in acest moment si nu vreau sa ma aventurez pe un teren minat. Voi lasa pe altii mai abilitati sa o faca.
In urma cu 3 ani, din ambitia si devotamentul pentru rasa Jucator de Galati, lua nastere Rollerclubromania, un club care de la inceput s-a remarcat prin numarul mare de membrii si care si-a dorit si a reusit sa promoveze adevaratele valori ale Jucatorului de Galati si anume zbor de mare inaltime si durata, joc in snururi si frumusete in cadrul rasei. Primele doua caracteristici au fost promovate prin regulamentele de zbor iar cea de-a treia, prin organizarea in cadrul expozitiilor a unor standuri in care au fost aduse pasari zburate in concurs, cu fise de zbor; in 2009 la expozitia nationala de la Bistrita, unde Rollerclubromania a avut un loc special amenajat, in 2010 in cadrul expozitiei nationale de la Sannicolau Mare de asemenea au fost prezentate pasari cu fise de zbor, iar apogeul a fost atins anul acesta la Pitesti unde in cadrul expozitiei judetene a fost amenajat un stand deosebit Rollerclubromania, unde au fost expuse pasari de mare valoare care se puteau prezenta cu capul sus in orice expozitie de frumusete cu pretentii, alaturi de fisa de zbor. Acest eveniment nu se putea materialize fara aportul personal al inimosului crescator de rase romanesti din Pitesti, Marius Varzescu, caruia ii multumim si pe aceasta cale.
Regulamentului de zbor al Rollerclubromania i s-au adus modificari si imbunatatiri de la an la an, astazi ajungand la urmatoarea forma finala:

Stolul de concurs va fi compus din 5 porumbei
Vor fi apreciate snururile ( minim 3 tumbe) si zborul de mare inaltime
Nu se puncteaza caderea in coada si nici “jocul in farfurie” indiferent ca se manifesta doar ca atare sau sunt consecintele unei rostogoliri, chiar daca acestea insumeaza mai mult de doua tumbe
Regulamentul E.F.U. prevede urmatoarele:” Dacă, cu ocazia unui zbor, porumbelul arată un comportament anormal (joc (șnur) necontrolat, etc…) arbitrul va fi obligat să oprească zborul. Punctele acumulate vor fi pierdute, și zborul va fi anulat.”
Se recomanda ca in stolul de concurs sa nu existe porumbei care joaca pana la pamant;
Pentru snururile executate strins, rapid sau mai lent, cu o lungime de pina in 2m se acorda 1 punct/snur
Pentru snururile peste 2m se acorda 4 puncte/snur + 1 pct suplimentar pentru jocul pe doua parti
Pentru zborul de mare inaltime se acorda 2puncte/ minut /stol
Zborul de mare inaltime incepe cind nu se mai distinge capul si coada porumbelului, adica “fluture”. Inaltimea se apreciaza cind porumbeii sunt deasupra crescatoriei. Daca stolul se deplaseaza in lateral, intr-un unghi ce depaseste 45 grade, punctarea zborului se intrerupe, pina cind stolul revine deasupra crescatoriei.
Perioda de timp in care stolul zboara la mare inaltime- in special la “disparitie”, se va puncta numai in cazul in care stolul apare de sus; nu se ia in considerare daca stolul apare din lateral.
Cit timp stolul zboara la mare inaltime, nu se vor acorda puncte pentru joc.
Daca in timpul zborului, stolul se fragmenteaza, se va puncta grupul care contine numarul mai mare de porumbei. Daca sunt grupuri cu acelasi numar de porumbei, atunci crescatorul va alege grupul care trebuie arbitrat.
Zborul se termina cand au coborat 50% +1 din numarul de porumbei saltati.

. Porumbeii din stolul de concurs trebuie sa joace pe toata durata zborului( pana la coborarea a 50% +1 din porumbei). Daca se constata ca porumbeii nu mai joaca, desi sunt mai mult de 50% + 1 in zbor, concursul se opreste si se vor acorda punctele acumulate pana la momentul coborarii ultimului exemplar cu joc.
Baremuri:
Se introduce un barem de zbor la mare inaltime( “fluture”;), de 15 minutesi un barem de 10 jocuri peste 2m ( care se vor lua in considerare dupa un zbor al stolului de minim de 15 minute ca durata; jocurile facute sub aceasta durata se vor puncta deasemenea , dar nu se calculeaza la baremul de joc).
In clasament , stolurile care au indeplinitbaremul de zbor la mare inaltime si baremul de jocuri peste 2m se vor situa infata stolurilor care nu au indeplinit baremul, chiar daca acestea din urma aumai multe puncte.
Daca mai multi concurenti au indeplinit baremul de mare inaltime si de joc (peste 2 m), va castiga cel care are mai multe etape cu barem; in caz de egalitate va castiga cel cu punctaj mai mare.

Este un regulament care promoveaza si puncteaza ambele calitati ale rasei intr-o egala masura. Bineanteles, nu este perfect dar este perfectibil.
Cu un an in urma se “reactiveaza” sectia de zbor a U.G.C.P.P.A.M.R. unde, conducerea acesteia, in urma a lungi discutii si sedinte, pun cap la cap un regulament de zbor care, de asemenea, doreste promovarea calitatilor rasei, presedintele Dina Mergeani dorind sa uneasca in acelasi clasament toti crescatorii de Jucatori de Galati de la cluburile affiliate:

1. Stolul de concurs
Stolul de concurs va fi compus dintr-un numar impar de porumbei cuprins intre minim 5 si maxim 11.
Ca exceptie de la articolul 40 din regulamente generalitati, daca in timpul zborului stolul se fragmenteaza si stolurile formate se afla in zona de punctare a jocului (inaltime mica/medie), se va arbitra tot ce este cuprins in campul vizual al arbitrului principal care va fi centrat pe stolul mai numeros sau pe stolul care zboara mai sus.
Daca grupurile formate nu se pot cuprinde in raza vizuala a arbitrului principal sau ele se afla in zone de punctare diferite, se va arbitra grupul care contine numarul mai mare de porumbei. Daca sunt grupuri cu acelasi numar de porumbei, atunci se va arbitra stolul care zboara mai sus. Astfel, nu se vor acorda stolului puncte de zbor si puncte de joc in acelasi moment.
Se recomanda ca in stolul de concurs sa nu existe porumbei care joaca pana la pamant.

2. Zborul punctabil si jocul punctabil
Nu se apreciaza zborul la mica si medie inaltime si se apreciaza doar zborul de mare inaltime sau disparitie.
Nu se apreciaza jocurile de 1 sau 2 tumbe. Vor fi apreciate numai snururile de minim 3 tumbe.
Nu se apreciaza jocul la mare inaltime deoarece nu poate fi apreciat in mod corect cu ochiul liber in lipsa mijloacelor optice (iart 34. de la generalitati).
Se puncteaza numai rostogolirile pe spate, pe una sau doua parti. Nu se puncteaza caderea in coada si nici jocul in farfurie indiferent daca se manifesta doar ca atare sau sunt urmare a unei rostogoliri pe spate, chiar daca acestea insumeaza mai mult de doua tumbe.
In cazul in care se realizeaza o serie de tumbe intrerupte de o cadere in coada si in continuare in serie de tumbe, se puncteaza snurul prin aprecierea primei serii de tumbe pana in momentul aparitiei caderii in coada.
Daca un porumbel joaca pana la pamanat sau pana in contact cu alte obiecte, acel joc nu se va puncta.
Porumbeii din stolul de concurs trebuie sa joace pe toata durata zborului (pana la coborarea a 50% +1 din porumbei). Daca la finalul zborului se constata pe ciorna de concurs ca stolul nu a mai prezentat jocuri punctabile dupa asezarea unui anumit porumbel, se vor acorda doar punctele acumulate pana in momentul asezarii ultimului exemplar cu joc punctabil.
Daca din stolul aflat la mare inaltime se desprinde un exemplar care coboara si presteaza joc punctabil (de la 3 tumbe in sus), se vor acorda stolului punctele de zbor pana in momentul desprinderii acelui exemplar din stol si pe fisa de zbor se va mentiona in dreptul lui “a prezentat joc punctabil la coborare”.

3. Grila de punctare
Lungimea jocului se va puncta pe trei paliere:
- joc scurt: 3-5 tumbe sau 1-2 metri – 1pct/snur;
- joc mediu: 2-10 metri – 4pct/snur;
- joc lung: peste 10 metri – 10pct/snur.
Pentru jocurile complexe (snururi pe una sau doua parti) indiferent de lungimea lor se va acorda un bonus de 2 pct/snur cu figuri.
Zborul se va puncta pe stol in functie de marimea stolului:
- stol mic, 3-7 porumbei in stol – 1pct/minut;
- stol mediu, 8-11 porumbei in stol – 2pct/minut.
Se va acorda un bonus de zbor de 20pct pentru fiecare intoarcere in stol a unui porumbel dupa un joc foarte lung de minim 50 metri.
Se va acorda un bonus de asezare simultana de 20 pct pentru asezarea concomitenta a intregului stol.

4. Baremuri
Se vor aplica baremuri nedescalificante in trepte:
- treapta 1 (de jos): minim 30 min de zbor si min 30 jocuri peste 1m (de la 3 tumbe in sus);
- treapta 2 (de sus): numai din cei ce au facut primul barem se aleg cei cu minim 15 min la mare inaltime si minim 15 jocuri peste 2 metri (de la 6 tumbe in sus). Aceste minute de zbor respectiv jocuri pot fi incluse in cele luate in considerare la treapta 1.

5. Clasificarea stolurilor
In clasamentul de etapa vor fi mai intai cei care au realizat treapta 2 de barem in ordinea punctajului, apoi cei care au realizat treapta 1 de barem dar nu au realizat treapta 2 de barem tot in ordinea punctajului si apoi cei care nu au realizat treapta 1 de barem in ordinea punctajului.
Stolurile care nu au indeplinit aceste baremuri de zbor si joc, se vor clasa – in functie de punctaj – in urma stolurilor care au indeplinit baremele, chiar daca au punctaj mai mare.
Exemplu: daca un stol are cel mai mare punctaj din concurs, (dar nu are indeplinite baremurile de zbor de mare inaltime si joc in snururi>2m), el va fi clasat in spatele unui stol cu puncte mai putine, dar care are indeplinite baremurile.

1. Stolul concurentului X……….100 pct- cu barem de zbor de mare inaltime si joc>2m
2. Stolul concurentului Y………..95 pct- cu barem de zbor de mare inaltime si joc>2m
3. Stolul concurentului Z……110 pct- fara barem de zbor de mare inaltime si/sau joc>2m
4. ……….

Daca la finalul unui campionat mai multi concurenti au indeplinit baremul de mare inaltime si de joc mediu (peste 2 m), va castiga cel care are mai multe etape cu barem iar in caz de egalitate va castiga cel cu punctaj mai mare.

Observam la acest regulament ca exista un dezechilibru intre punctarea jocului si cea a zborului, un dezechilibru relativ mic dar care poate face diferente in clasament.
De apreciat este atitudinea si gandirea matura a presedintelui Mergeani care a realizat ca exista repere importante astfel incat sa poata trece peste atitudini personale. Felicitari inca o data atat lui cat si celorlalti doi membrii care fac parte din comisia de zbor a uniunii si care inainte de intocmirea regulamentului au luat legatura cu participantii la concursuri, consultandu-i.
In anii precedenti s-au mai efectuat concursuri si in orasul Galati dar, din pacate, regulamentul nu este facut public sau nu l-am gasit eu (poate ne ajuta cineva sa ni-l prezinte), in consecinta nu il vom analiza.
Iarna 2010-2011 aduce un eveniment important in structura Rollerclubromania, in urma sedintei anuale a clubului unde, prin vot democratic se modifica regulamentul de zbor asfel incat sa se echilibreze balanta intre punctarea zborului si cea a jocului, acesta din urma bucurandu-se de o punctare mult favorabila asa cum reiese si din clasamentele din anul 2010, majoritatea crescatorilor fiind de acord cu aceste modificari.
In urma acestui vot democratic, unde minoritatea se supune majoritatii, cateva figuri sinister care incercau sa formeze un grup dictatorial care sa impuna un regulament de zbor creat pentru proprii porumbei, bazandu-se pe niste idei halucinante, isi iau jucariile si parasesc corabia Rollerclubromania.
In scurt timp, aceste minti ratacite se constituie intr-un club columbofil, dandu-i si o denumire profunda: Zenit.
In acest club nefrecventabil, devenit refugiul nonvalorilor, unde nefirescul devine firesc, isi afla locul cativa crescatori de pseudogalateni care isi gasesc refularea si incapabilitatea porumbeilor lor in promisul regulament mult dorit de conducatorii cu idei ondulate ai acestui club.
Nerealizand ca Jucatorul de Galati este o palarie prea mare pentru niste capete atat de mici, acestia incropesc urmatorul regulament de zbor (ma scuzati, de joc deoarece zborul nu exista):

Concurs ARTISTIC – campionat de joc

Concursul are drept scop realizarea unei medii de puncte cat mai mare, prin executarea de catre porumbeii care alcatuiesc stolul a unor diferite tipuri de joc, intr-un interval de maxim 60 de minute. Se puncteaza urmatoarele tipuri de joc:
1pct pentru 1-2 tumbe executate spre spate
3 pct pentru un snur pana in 4m
5 pct pentru un snurde peste 4m
7 pct pentru un snur de peste10m
2 pct pentru1-2 tumbe efectuate in alte directii decat pe spate
4 pct pentruun snur pana in 4m efectuat in alte directii decat pe spate
6 pct pentru un snur de peste 4m efectuat in alte directii decat pe spate
8 pct pentru un snur de peste 10m efectuat in alte directii decat pe spate
0,5 pct pentru tumbele precedate si urmate de caderi in coada
25 pct pentru joc simultan mai lung de 4m a cel putin 3 porumbei
35 pct pentru joc simultan mai lung de 4m a cel putin 6 porumbei
50 pct pentru joc simultan mai lung de 10m a cel putin 3 porumbei
75 pct pentru joc simultan mai lung de 10m a cel putin 6 porumbei
100 pct pentru un snur de peste 50m cu revenire la stol

Stolul minim lansat este de 5 porumbei iar numarul de pasari ce vor fi lansate este la alegerea concurentului, va fi informat arbitrul despre acest lucru inainte de lansare si verificarea inelelor iar arbitrul va nota numarul de pasari folosite la etapa respectiva pe fisa de zbor.
Durata minima a unui zbor pentru ca acesta sa fie omologat,indiferent de rasa participanta in concurs,este de 15 min. Arbitrul noteaza pe foaia de concurs toate jocurile, corespunzator clasificarii de mai sus, in limita unei durate maxime de zbor de o ora. Arbitrajul se incheie dupa o ora de la lansarea porumbeilor, indiferent de rasa participanta in concurs, chiar daca pasarile continua sa zboare. Pe fisa de zbor se consemneaza numarul de pasari lansate si numarul total de jocuri efectuate din fiecare tip in timpul de zbor, rezultatul final se calculeaza de catre omologatorul de zbor in baza fisei completate de arbitru.
Daca in timpul zborului stolul se fragmenteaza, se va arbitra tot ce este cuprins in raza vizuala a arbitrului principal. Daca grupurile formate nu se pot cuprinde in raza vizuala a arbitrului principal se va arbitra grupul care contine numarul mai mare de porumbei. Daca sunt grupuri cu acelasi numar de porumbei, atunci se va arbitra stolul aflat la altitudine superioara.
In cazul in care se realizeaza o serie de tumbe intrerupte de o cadere in coada si in continuare in serie de tumbe se puncteaza snurul la aprecierea primei serii de tumbe, pana in momentul aparitiei caderii in coada.
Prin snur se intelege succesiunea a cel putin 3 rostogoliri simple pe spate legate intre ele. Snurul de 4m este considerat echivalent cu un numar de aproximativ 10 tumbe efectuate succesiv.
Punctajul pe etapa se obtine prin calcularea mediei de puncte pe fiecare porumbel dupa umatoarea formula: numarul total de puncte/ numarul de pasari lansate.
Bonusuri/Penalizari/Descalificari

Este obligatoriu ca un numar minim de pasari(stol minim) din cele lansate sa depaseasca durata de zbor minima (15 minute). Stolul minim este alcatuit din numarul pasarilor lansate minus una.
Exemplu: 7 porumbei lansati, daca 6 porumbei depasesc 15min = zbor omologat. Zborul se considera incheiat dupa o ora de zbor sau atunci cand stolul ramas in zbor are mai putin de jumatate din pasarile lansate.
Daca o pasare nu reuseste sa se opreasca in timpul unui joc si atinge solul sau diferite alte obiecte se aplica o penalizare de 30 pct pentru fiecare cadere. O pasare care a cazut in timpul unui concurs va fi descalificata si nu va mai putea fi folosita intr-un alt concurs. Folosirea in concurs a unei pasari descalificate pentru ca a cazut duce la descalificarea stolului.

Acest regulament nu este altceva decat o mizerie suprema, o flegma data pe chipul Jucatorului de Galati .
Constatam cu stupoare in primul rand ca zborul nu este punctat. Nici cel de mare inaltime (caracteristica principala a rasei) nici cel pe sub burta calului (pe care-l pot realiza chiar si porumbeii distinsilor).
Al doilea mare pasaj dureros este faptul cum ca dupa 60 minute se opreste cronometrul si se inchide fisa indiferent cat mai zboara porumbeii. WOW!! Oare se va intampla la vreun zbor sa avem aceasta depasire de 60 minute? Dar linistea ne-o aduce genialul barem de 15 minute. Ni se da chiar si un exemplu:daca din 7 porumbei, 6 au depasit halucinanta durata de 15 minute, zborul este omologat. Deja il vad jubiland pe Mr. 19 minute care se va incadra perfect in intervalul 15 min- 60 min.
Un lucru surprinzator este faptul ca in 2011, desi aveau un regulament “beton”, la clubul ratacitilor nu s-a efectuat nici un zbor cu rasa Jucator de Galati. Posibil sa le fost frica de rigorile acestui regulament. Interesant este ca doua treimi din membrii au disparut, unii chiar au fost exclusi pentru ca au avut proasta inspiratie sa aiba pareri publice dar pertinente, diferite de cele ale respectatilor conducatori. Desi aveau cotizatia platita la zi, au fost stersi din lista de columbofili de pe site-ul clubului.
Revenind la regulament si in special la punctarea jocului, observam ceva nemaiantalnit pana acum la aceaasta rasa. Punctarea, chiar exponentiala a jocurilor simultane. Acest joc simultan este strain de rasa Jucator de Galati, intalnindu-se la regulamentul Rollerului Oriental. Putem credita pe cei care au formulat regulamentul de la Zenit ca au vrut sa aduca ceva nou pe plaiuri mioritice, ca au vrut sa fie originali. Dar nu, aceasta aberatie a fost promovata acum mult timp de alti corijenti ai Jucatorului Galatean care neavand habar de caracteristicile rasei si vrand sa recomande si ei un regulament, au tras cu ochiul peste hotare si gasind cel mai folosit regulament, al Rollerului Oriental, au vrut sa-l bage pe gat si Galateanului, acesta nefiindu-i familiar. (Acest subiect il voi prezenta cu alta ocazie si intr-un alt format)
Dar o bila deosebit de neagra o primesc conducatorii acestui club, care la scurt timp de la infiintare, au incercat sa racoleze fosti colegi de la Rollerclubromania, promitandu-le “marea cu sarea”, dand dovada de lipsa totala de etica columbofila, moralitate si bun simt facand acest lucru meschin. Dar adevaratii crescatori si-au dat seama de “valoarea” noului club si a conducerii acestuia si i-au refuzat politicos.
Ma voi opri aici cu analiza regulamentului acestui club deoarece i-am dat prea multa atentie desi nu merita.
Sunt ferm convins ca pe viitor atat calitatea regulamentelor cat si a porumbeilor prezentati in concursuri se va imbunatatii iar Jucatorul de Galati va redeveni ce a fost odata. Conteaza mult regulamentele dupa care se zboara, acestea fiind oglinda rasei pe care o crestem. Sigur sunt si vor exista scapari in aceste regulamente, importand fiind ca aceste scapari sa fie exceptii si nu reguli.
Vom urmari cu maxim interes evolutia zborurilor oficiale cu rasa Jucator de Galati si uram succes tuturor celor care zboara porumbei intr-o competitie, indiferent de clubul in care activeaza.

53 Responses to Regulamentele de zbor ale Jucatorului de Galati in anul 2012 – DETALII SI COMPARATII

  1. Cristian Savulovici

    Felicitari domnului Ionut Barboianu pentru acest topic de 5 stele !
    De multi ani nu a mai fost pe un site columbofil , un topic care sa cuprinda atatea date tehnice si care sa demonstreze ca , columbofilia a devenit un sport national .

  2. Domnule Barboianu sa comparati competitiile de la Roller Club Romania si de la Uniune , cu competitia de la Zenit , este cum ai compara Real Madridul si F.C. Barcelona , cu echipa Avantul Prabusirea , din liga a – 4 – a din Romania.
    Sunt diferente de la cer la pamant si vinovati de aceste diferente sunt oamenii care conduc destinele clubului Zenit , care fac un regulament de zbor , care n-are nici o treba cu rasa Galatean .
    Lipsiti de experienta in sportul cu porumbei , fara sa cunoasca din practica ce inseamna competitia , cei de la Zenit au facut si ei un regulament de zbor , jucandu-se de-a columbofilia .
    Asta este , trebuie sa-i intelegem si pe ei .

  3. Adrian - Constanta

    Nu fiti rai !
    Cei de la Zenit nu au facut ce au facut cu rea intentie , doar au facut ceva pentru ei .
    Intr-o lume in care fiecare isi urmareste interesul , (dominata de egoism) , mai are vre-un sens sa-i acuzam ca regulamentul lor de zbor este realizat , special pentru porumbeii pe care ei ii detin in cotet la ora actuala ?
    Asta se intampla si cu regulamentul de zbor de la Dacia , (nu tu paliere de altitudine , nu tu notiune de stol);
    Problema este ca lumea merge intr-o alta directie si ca sa nu dea faliment , vor fi nevoiti ca in urmatorii ani , sa intre in normalitate !

    Pa pup !
    Noapte Buna !

  4. Am citit cu atentie articolul D-lui Barboianu .Doresc sa-i multumesc pt. articol si pt. comparatiile regulamentelor de zbor actuale pt. Jucatorul de Galati . Este greu de inteles cum in 2012 dupa 40 ani, timp in care rasa Galateni a ajuns in asa mare declin, datorita laboratoarelor si necunoscatorilor , mai exista columbofili care pretind ca se pricep la rasa Galateni dar regulamentele lor nu au nimic cu rasa .Concursurile de zbor vor demonstra realitatea . Pe iubitorii de Galateni poti sa-i minti in voliera dar nu la zbor .Succes tuturor celor care vor participa la concursurile de zbor in 2012.

  5. Domnule Barboianu ne – ati ajutat mult punandu-ne la dispozitie regulamentele de zbor de la Uniune si de la RCR .
    Totusi ati facut o treaba buna , dar ati facut-o pe jumatate .
    Din ce se aude prin tara , atat Uniunea cat si Roller Club Romania , au pe langa grupa de joc si zbor si GRUPA de ZBOR !
    Daca vreti sa ne ajutati si sa fie treaba – treaba , va rugam sa puneti aici pe acest site si regulamentele de la GRUPA de ZBOR , atat de la UNIUNE , cat si de la ROLLER CLUB .
    Va multumim si asteptam regulamentele .

  6. Chirita Marius Stefan

    “De mic copil, eu cand m-am nascut, eu am avut tot ce mi-am dorit”…..adica porumbei. Pana in anul 2008 detineam toate rasele ce le puteam achizitiona din judetul mehedinti si din imprejurimi necunoscand competitia organizata de cluburile de profil. In anul 2008 m-am inscris la CNT iar 2 ani mai tarziu si la RCR. In prezent mai detin doar porumbei de zbor din rasele galateni si zburatori de severin. In anul competitional 2011 am obtinut 7 ore de zbor la tineret cu rasa galateni si 5 ore de zbor la tineret cu rasa zburatori de severin. Dupa familie si serviciu porumbeii reprezinta pentru mine cel mai important lucru generandu-mi stari contradictorii in functie de zboruri si discutiile iscate in urma lor. Va scriu pe acest topic pentru ca nu inteleg: 1-cum pot fi atatea regulamente diferite de zbor pentru aceeasi rasa fie ca ne referim la galateni fie ca ne referim la zburatori de severin si 2- com pot fi medaliati si premiati la nivel judetean si national mai multi crescatori cu locurile 1,2,3 pentru aceesai rasa de zbor??? Care dintre campioni este de fapt campionul adevarat??? Corect ar fi sa fie un singur campion national la rasa galateni si un singur campion national la rasa zburatori de severin. Nu vreau sa supar pe nimeni desi cu siguranta asta se va intampla dar mai lasati interesele personale si stabiliti un regulament comun la nivel national pentru fiecare rasa de zbor in parte! Daca vreti sa discutam despre ideea mea o puteti face contactandu-ma pe id: chiritamariusstefan sau la numarul de telefon: 0741698840.

  7. Stancu V. - Suceava

    Ne – ar interesa si regulamentele de la Roller Club Romania si de la Uniunea lui Cornea , de la grupa de zbor .
    La noi in zona se cresc in procent de 90 % , zburatori , nu jucatori .

  8. Domnule Barboianu , ne puneti in timpul zilei de astazi un comentariu cu regulamentele pe care se zboara zburatori la U.G.C.P.P.A.M.R. si la Roller Club Romania ?
    Eu zbor porumbei din rasa Ciung de Ploiesti si nu ma regasesc in regulamentele astea de zbor , cu jnururi si tumbe .
    Am multi prieteni care au insistat sa va scriu acest comentariu .

    Va multumim anticipat si va asteptam pe la noi prin Banat !

  9. Eu cresc porumbei din rasa Berzat de Budapesta .
    Am in jur de 60 de porumbei , 40 la lotul de zbor si 20 la matca .
    In 2012 , ma gandeam sa particip cu porumbeii mei intr-o competitie oficiala .
    Daca ati fi in locul meu , unde v-ati inscrie :
    - La Cornea la Uniune , sau la Adi Broscoi la Roller Club ?

  10. Barboianu Ionut

    Regulamentele sunt publicate pe site-urle respectivelor cluburi. La RCR il gasiti la urmatoarea adresa:
    http://rollerclubromania.webs.com/regulamenteregulations.htm

    iar al Uniunii aici:
    http://ugcppamr.webs.com/regulamenteperase.htm

  11. ,, De mic copil , eu cand m-am nascut ” , domnule Chirita , stiam ca podiumul intr-o competitie se stabileste in functie de numarul de puncte , nu de ore !
    Am citit cu mare atentie , atat regulamentul C.N.T. , cat si regulamentul R.C.R. si am constatat ca la ambele cluburi , la grupa de zbor unde ati participat , este esential numarul de PUNCTE acumulat .
    Numarul de puncte , rezulta din raportul intre CALITATE si durata .
    Singura diferenta este ca la R.C.R. , pentru zbor la PUNCTE SI DISPARITIE , se acorda 5 puncte , iar la C.N.T., pentru zbor efectuat pe acelasi palier , se acorda 6 puncte pentru minutele ce se incadreaza in BAREMUL DE DURATA si 12 puncte , pentru minutele (orele) , ce depasesc baremul de durata !

    Desii eu cresc Jucatori de Galati (cu joc, asa cum trebuie sa fie Jucatorul de Galati), am realizat repede , ca punctele facute de dumneavoastra , in cele doua etape cu care va LAUDATI , sunt nesemnificative !
    La numarul acela de ore , sa aveti atat de putine puncte , este jenant .
    Ca si CALITATE , ati fost varza !
    Tot timpul , cand apar laudarosi ca dumneavoastra la topice , le verific rezultatele , in site-urile cluburilor din care fac parte , deoarece s-a umplut tara de oameni de acest gen .
    In concluzie , ca durata v-au zburat binisor porumbeii , dar ca si calitate sunteti suptire .
    Succes in 2012 si pe viitor , e bine sa fiti mai modest , domnule Stefan Chirita !

    Cu respect ,
    Albei Petre

  12. Marian - Galati 2

    A aparut din nou Chirita Stefan , laudarosul de acum un an , de la topicele de pe porumbei.ro ;
    Dupa ce ne-a intoxicat o iarna intreaga (iarna lui 2010) aberand ca are multi bani , lucrand la Ministerul de Interne si ca isi permite sa cumpere porumbei cu 400 – 500 euro , vine acum si bate campii , cerandu – ne sa facem clasament comun la Galateni , chiar daca unii sunt jucatori si altii sunt zburatori .

    Domnule Stefan Chirita , noi crescatorii de Galateni , ne-am cam saturat sa vina toti incepatorii care au intrat doar de 2 ani intr – un club si sa ne dea sfaturi !
    Tu nu sti prea bine nici sa te exprimi gramatical ,,de mic copil , eu cand m-am nascut ” , nu stii bine nici regulamentele pe care iti zbori proprii porumbei , insa vi cu mult tupeu si impertinenta , sa faci pe cunoscatorul , incercand sa dai sfaturi la oameni cu cariere si experienta columbofila !

  13. Chirita Marius Stefan

    Domnilor Albei Petre si Marian: 1- pentru versurile din cantecul lautaresc am folosit ghilimelele de rigoare reproducand intocmai canteretul respectiv asa ca lasati-ma cu lectiile de gramatica ca nu-mi amintesc sa fi fost colegi la master!; 2- rezultatele mele de 7 ore la galateni si 5 ore la zburatori de severin sunt rezultate obtinute cu pui din anul 2011 ce au zburat evitand cateva atacuri succesive de soim, intrunind cu brio baremele de zbor impuse pentru durata si inaltime!; 3- de ce nu ma sunati dumneavoastra personal sa va multumesc pentru critica adusa ce ma obliga sa va tratez cu respectul cuvenit cunoscatorilor in domeniul columbofil. Oamenii educati si de bun simt dau sfaturi si comunica constructiv cu semenii lor. Recunosc ca eu sunt un incepator ambitios ce nu am stiut ca porumbeii cumparati majoritatea cu fisa de zbor nu vor fi neaparat si buni reproducatori!; 4- sunteti invitatii mei la etapele CNT si RCR de anul acesta unde cu siguranta voi obtine alt punctaj, mult mai placut pentru ambitia mea personala in primul rand deoarece am eliminat cativa din porumbeii platiti mult prea bine unor crescatori ce au profitat de naivitatea mea de incepator placut impresionat de povestile cu porumbei ce zboara cu ziua….

  14. Chirita Marius Stefan , a cumparat acum 2 – 3 ani porumbei ciungi de Ploiesti si de la un prieten de-al meu din Turda .
    Porumbei pe care aici i-a vazut lumea zburand 9 – 10 ore (ei si descendentii lor) ; La el zburau 3 – 4 ore .
    Are bani intradevar , cumpara porumbei , dar ca si columbofil e prastie , ne avand nici cunostiinte elementare .
    Este bine insa ca s-a schimbat discursul , vazand ca nu are dovezi care sa-l sustina .
    Acum un an , pe porumbei.ro , putea lua detasat titlu de cel mai laudaros porumbagiu al Romaniei .

  15. Truscheci Adrian

    Anul trecut, tot cam in aceeasi perioada, nu am avut de lucru si l-am contactat pe Domnul Chirita Marius Stefan deoarece eram “intrigat” de laudele domniei sale de pe site-urile columbofile. Recunosc ca nici in ziua de azi nu-mi vine sa cred ca am pierdut pariul dar ii multumesc si pe aceasta cale Domnului Chirita pentru lectia columbofila ce mi-a predat-o in momentul in care eu personal am ales cei 30 de porumbei din voliera dumnealui de la lotul de zbor si tot eu i-am lansat din cele 2 cutii in care ii inghesuisem. Toti cei 30 de porumbei au disparut grupat pe cer in 15 minute desi majoritatea erau albi sau baltati. De sus nu au mai venit decat 26 deoarece pe parcursul zborului atat soimul cat si porumbarul si-au facut datoria de rapitoare. Cel mai bun sfat pe care l-am primit a fost sa renunt la incrucisarile cu voiajori de frumusete sau cu alte rase ce nu au legatura cu porumbeii de zbor indrumandu-ma catre crescatori ce detin tot porumbei de zbor de culoare si desen apropiata. Fiind Toma Necredinciosul m-am interesat chiar atunci de Domnul Letu Cristian si mi s-a confirmat ca i-a vandut Domnului Chirita Marius cei mai buni porumbei ce ii avea la vremea respectiva inclusiv porumbelul ce ii zburase solist 10 ore si 5 minute. In prezent detin 6 porumbei de matca primiti cadou de la Domnul Marius pentru ca dumnealui nu este vanzator de porumbei desi a cumparat de oriunde a auzit de un rezultat bun. In pedigree-ul lor regasesc porumbei de la crescatori precum: Barboianu Ionut, Letu Cristian, Popescu Gabriel, Jean Draghici, Ploscaru Petre, Danubianu Viorel, Nicu Trandafir, Nadaban Constantin, Claudiu Cretu, Zanfir Adrian, Mihai Ciuruc, Varfenescu John, Surdu Mihai, Bogorodita Laurentiu, Zarafu Remus, etc. pentru ca unii dintre porumbei au trecute cate 8 generatii in spate dupa cum i-a lucrat. Cu mai multe detalii despre hibridari reusite pentru salvarea anumitor linii de porumbei o sa revin intr-un articol viitor. Adresa de email unde pot fi contactat daca se doreste publicarea unor articole pentru salvarea liniilor de galateni baltati pe rosu si galben este adriantruscheci@yahoo.com.

  16. Vasilica Bulucescu

    Crescatorii ce se afla la inceput de drum columbofil trebuie sa aiba urechile larg deschise, sa fie receptivi si sa vorbeasca foarte putin.In caz contrar crescatorul va evolua in mod haotic, cu un comportament dezordonat si eventual rezultate intmplatoare si nesemnificative.Sa cumperi porumbeii cu fise de zbor si sa nu faci rezultate inseamna ca incompetenta este la ea acasa.Lauda de sine nu miroase a bine dl.St. Chirita,iar ideile expuse de tine par a fi copiate din “Ginduri si idei”ale unui copil de gimnaziu.
    Cu stima Vasilica

  17. M-a luat si pe mine valul si am intrat in febra discutiilor de la acest topic ;
    Legat de acest copil , Chirita Marius Stefan , cred ca fara sa va dati seama , ii oferiti ceea ce isi doreste , “publicitate” !
    Acum un an a facut circ pe porumbei.ro , intrase in clinciuri cu mai multi columbofili consacrati din tara , unul din ei ridiculizandu – l chiar , negociind cu el , sa-i vanda pasarea DODO .
    Dar simplu fapt ca este bagat in seama , il face sa creada ca este important si cine stie , poate il va motiva sa citeasca o carte despre hranirea porumbeilor , selectia lotului de zbor , etc. !
    Eu ii doresc succes si peste ani cand se va mai maturiza (caci sincer are nevoie sa se maturizeze) , ar fi bine sa intre pe site si sa-si ceara scuze pentru aroganta sa .
    “Master” si facultate in Romania , fac acum toti mascaricii ;
    Ia diploma si daca ii intrebi ce materii au avut in programa scolara , dau din umeri si habar n-au .
    Sa intrii pe un site de porumbei si sa spui ca nu ti-ai vazut colegii columbofili , cu tine la MASTER , atata timp cat tu nu stii sa te exprimi gramatical , e rusinos .
    Atata poate , atata face !

    Cu stima ,
    Marian

  18. Sandu-Dr.Tr.Severin

    Marius, bunul meu prieten, inceteaza sa mai crezi in oameni ca doar tu ai de suferit din cauza rautatii si neputintei lor columbofile. Tu ai demonstrat prin numeroasele zboruri demonstrative valoarea porumbeilor tai atat vara pe caldura torida cat si iarna pe temperaturi extrem de scazute. Ti-ai lasat numarul de telefon la primul tau comentariu. Te-a sunat careva din acesti invidiosi? Nu vezi ca ei sunt capabili sa te certe doar aici pe net ca niste lasi? Domnilor “batrani” pt ca va adresati prietenului meu Marius cu apelativul “copil”, cine sunteti voi de fapt? Ce ati realizat voi in viata voastra in plus fata de el de tot vorbiti aiurea? Cititi bine ce tastez eu aici: Chirita Marius Stefan are printre cei mai buni porumbei de zbor cu durata, inaltime si memorie. El are prea mult bun simt sa va raspunda dupa cum ati mmerita de fapt dar lasati-va numarul de telefon pentru a va contacta eu sa va pot provoca la un pariu columbofil pe oricare regulament de zbor il alegeti voi. Mentionez ca voi zbura doar porumbei ce i-am primit de la Marius. Singura lui vina e ca va reduce voua vanzarile prin cadourile ce le face tuturor ce ii cer ajutorul. P.S. Domnule Avram Marian, daca ai caracter suna-l personal pe Marius si cu siguranta iti poate trimite pe email copie dupa bursa de studiu din facultate si apoi master. Sa-ti fie dumitale rusine ca nu vezi ghilimelele ce incadreaza versul lautaresc folosit de prietenul meu la inceputul primului comentariu. Domnilor, cititi cu atentie pt ca acela era un simplu citat iar un citat se reproduce intocmai in caz ca nu stiati pana acum!!!

  19. Sandu-Dr.Tr.Severin

    In comentariul precedent am tastat “mmerita” cu dublu m special pentru a intensifica starea de suparare ce mi-o creati prin rautatile voastre fara nici o baza reala. Acceptati domnilor ca nu aveti porumbei porumbei mai buni decat noi cei din severin si va va dam cadouri ca tot vine pastele! Cati dintre voi aveti curaj sa ne chemati la un zbor de antrenament…..sa nu mai vorbim de unul oficial.

  20. Marian - Galati 2

    Parem noi oare irationali ?
    Ni se spune de catre domnul Chirita Marius Stefan (in complicitate cu avocatii lui , la care le da porumbei gratis cand se plictiseste de ei , in loc sa-i taie) , ca porumbeii lui zboara IARNA pe zapada si vara pe CANICULA ;
    Minciuni de doi lei .
    A spus el cu gurita lui , ca de doi ani este membru cotizant la C.N.T. si de un an la R.C.R. .
    Noi mergem pe lucruri concrete (negru pe alb) , nu pe abureli (zboruri demonstrative) , caci suntem in toate facultatile mintale si verificad pe site-urile acestor doua cluburi , descoperim :
    1. La C.N.T. , in fiecare an , conform calendarului competitional orice concurent are dreptul sa zboare 5 etape :
    DOUA DE MATURI , DOUA DE PUI SI UNA MIXTA (PUI + MATURI).
    In doi ani , Chirita din Severin , ar fi trebuit sa participe la 2 x 5(etape) = 10 (ETAPE)
    El a participat din 10 etape , la una singura , la restul nu a participat (probabil a fost cu curca la raze) ;
    Insa , vine si spune ca el face zboruri demonstrative , IARNA pe zapada si vara pe canicula !
    In concluzie :
    - O tara intreaga (crede el) , suntem niste tampiti , iar el Chirita Marius Stefan din Severin , este smecher !!!

  21. rohozneanu petru

    As dorii sa-l intreb pe domnul Doru de la Resita ,daca s-a inscris la RCR sau alt cub de la uniune,fiindca si eu detin porumbei Jucatori de Galati,Sburatori de Severin si tippleri sias vrea sa particip la concursurile de la RCR si de la uniunedar sunt singur in zona de vest.Cel mai aproape club este la Turnu-Severin si sa dori sa intru in contact cu un membru de acolo pentru a afla mai multe detalii despre concursuri.Locuiesc in Bocsa si astept un raspuns de la d-ul Doru . SA auzim numai de bine.

  22. Marian - Galati 2

    Cand incepem o discutie , este civilizat si de bun-simt , sa o ducem pana la final .
    2. La Roller Club Romania , din ce vedem pe site-ul acestui club , in anul 2011 , in care a fost membru cotizant (asa cum a afirmat si domnia sa) , Chirita Marius si Stefan a avut posibilitatea sa participe la 6 etape de zbor :
    TREI DE MATURI si TREI DE PUI .
    Din toate acestea , el a fost capabil sa participe la o singura etapa . La restul de 5 etape , din ce arata clasamentele , clar nu a participat ; Probabil avea o neputinta .
    Este jenant ca vine insa si abereaza cum ca ar face zboruri demonstrative iarna pe zapada , atata timp cat din 16 ETAPE la care avea posibilitatea sa participe OFICIAL (10 la C.N.T. si 6 la R.C.R.) , n-a participat decat la doua .
    In concluzie , pe total a SOMAT la 14 etape din 16 , fiind unul dintre cei mai puturosi membrii columbofili pe care columbofilia din tara noastra i-a cunoscut .
    Noi speram ca Stefan Chirita Marius sa-si revina cu picioarele pe pamant si sa ajunga un om integru pe care societatea sa se poata baza !

    Cu sinceritate si respect ,
    Marian – Galati 2

  23. Ce face acest copil se numeste ghiveci .
    Spune ca a zburat cate o etapa in viata la Galateni , o alta etapa in viata la Zburatori de Severin , dar mai spune avocatul lui Truscheci Adrian (cel cu porumbeii moca) ca Stefan Chirita Marius , a cumparat cei mai buni porumbei din cotet de la domnul Letu Cristian .
    Stie toata tara ca domnul Letu Cristian este crescator doar de ROSII DE TARGOVISTE si de cand are porumbei creste numai aceasta rasa ; Ce legatura au ROSII DE TARGOVISTE cu Zburatorii de Severin si Galatenii , numai Stefan Chirita poate stii .
    Pe site-ul Uniunii , oricine poate vedea rezultatele domnului Letu Cristian .
    Eu am ajuns la concluzia , caci acest Chirita Marius , aduna porumbei de la toti campionii din tara , apoi ii ingroapa !
    Am putea face o comparatie intre el si soda caustica ; Pe unde trece el , totul se arde .
    Si uite asa , porumbei cu fise de zbor , ajung la oameni fara talent si pricepere si se distrug , unul cate unul !
    Este pacat , caci generatiile viitoare , vor mostenii ramasitele .

    Va pup , noapte buna !

  24. Salut Nelu !
    Cu cateva comentarii mai sus , ne spui , asa cum mi-ai spus si mie la telefon , ca acest Chirita a cumparat Ciungi de Ploiesti de la prietenul tau din Turda ;
    Daca citesti cu atentie si alte topice de mai sus , vei vedea ca a cumparat si Rosii de Targoviste de la Letu Cristian , in plus are Galateni de la domnul Barboianu Ionut (primul pe lista) si Zburatori de Severin de la el din oras .
    Este posibil sa mai aflam maine , ca mai are inca cateva rase !
    Cu rasele sta sincer bine , insa a omis esentialul :
    - COMPIONII I-AU VANDUT PORUMBEI , DAR NU I-AU DAT SI MINTEA LOR !!!

    Asta este CHEIA SUCCESULUI !

  25. Am tastat gresit , este vorba de CAMPIONI , nu de COMPIONI !

  26. Chirita Marius Stefan

    Domnule Nelu din Turda, am cumparat 5 porumbei de la prietenul la care faceti referire. Unei porumbite i-am rupt capul imediat cum am bagat-o in voliera deoarece prezenta sechele de la vaccinul impotriva paramixovirozei iar pe ceilalti 4 i-am imperecheat dupa cum discutat cu armando caci despre el este vorba. Din floran si priana am reprodus intr-adevar pui de doar 3-4 ore iar din albastrul batran si solzata sfarcolata, pui de 5-6 ore. Cam asta era constanta acelor porumbei, o constanta laudabila pentru rasa ciung de ploiesti. Cu ce sunt eu mai “prastie” decat dumneavoastra la acest capitol? Cautati clasamentele oficiale pentru tineret ale rasei ciung de ploiesti si veti vedea ca aceasta constanta ce am obtinut-o eu personal e chiar FOARTE BUNA! Dupa ce veti gasi clasamentele oficiale la care fac referire ar fi de bun simt din partea dumneavoastra sa-mi cereti scuze pentru acuzele aduse pentru ca altfel o sa cred ca sunteti doar unul din multitudinea de crescatori ce vorbesc precum babele la colt de strada neavand alta activitate decat sa barfeasca asteptand pensia.

  27. Chirita Marius Stefan

    Domnule Avram Marian, daca mi-as dori publicitate cum afirmati dumneavoastra, in maxim 3 zile mi-as lansa propriul site columbofil pentru ca inainte de Facultatea de Economie si Masterul in Administrarea Afacerilor am terminat Liceul de Matematica-Informatica. Lansarea unui site columbofil cu tot cu taxe nu depaseste 150-200 de euro in functie de contributia personala la realizare. Intelegeti domnilor ca tot ce-mi doresc eu personal din punct de vedere columbofil este sa creez o linie de porumbei cu adevarat valoroasa din punct de vedere al duratei, al inaltimii in timpul zborului si al memoriei pentru ca foarte multi crescatori se confrunta in mod special cu pierderile la curenti.

  28. Chirita Marius Stefan

    Domnule Sorin din Tulcea, aveti dreptate ca am cumparat de la campioni. Am cumparat de la fiecare in parte tot ce au avut mai bun la pretul cerut de ei. Cum credeti ca as fi facut banii pentru a cumpara acesti porumbei daca nu m-ar fi dus mintea??? Daca te duce si pe dumneata mintea sa faci bani pentru un plin de benzina/motorina pana in Mehedinti o sa vezi personal ce porumbei am la ora actuala si daca nu vei fi incantat atat de aspectul lor cat si de manifestarea in timpul zborului,eu promit anticipat sa nu mai intru in discutii contradictorii.

  29. Chirita Marius Stefan

    Domnilor Albei Petre si Marian din Galati, v-am lasat numarul meu de telefon: 0741698840 si adresa de email: chiritamariusstefan@yahoo.com , intocmai pentru a discuta detaliile ce va framanta linistea sufleteasca. Postand comentarii despre mine ma obligati sa va raspund: 1- am doua servicii din care unul full-time si altul part-time iar etapele sunt planificate in weekend-uri cand turele sunt platite dublu asa ca imi zbor porumbeii in timpul saptamanii cand pierd mai putini bani; 2- in prezent mai detin doar 2 rase de porumbei si anume galateni si zburatori de severin; 3-in formarea rasei zburatori de severin intra o multitudine de rase de zbor precum ciungi, galateni, tippleri si sarbi asa ca nu inteleg unde am gresit formandu-mi proprii mei zburatori de severin?; 4- in viitorul apropiat vreau sa gasesc un iubitor al galatenilor(exclus comerciantii) caruia sa-i fac cadou toata linia mea de galateni inclusiv cei cu fisa de zbor.

  30. Citind cele 28 de comentarii de mai sus , cu foarte mare atentie , am o singura intrebare :
    - La Ministerul de Interne , se mai fac examene psihologice ?
    Vazand cazul de la Bucuresti , de la salonul de coafura si analizand comentariile scrise de colegul Chirita din Severin , se pare ca in ultima perioada examenele psihologice sunt superficiale !
    Nu este bine deloc , dar din pacate asta pare sa fie realitatea .

  31. De la cine ai tu Galateni cu fise de zbor , mai copile ?
    a)
    b)
    c)
    etc. ;
    Toti crescatorii de Galateni din tara cu care am vorbit in ultimele doua zile , se intreaba cine esti tu si de unde ai aparut peste noapte , ca n-a auzit nimeni de tine !!!!!!

  32. Alin Zamfirescu

    La acest topic , baiatul din Severin , poate primii cu brio titlul de CAMPION la minciuni !
    Are 7 servicii si din acest motiv nu participa in etape oficiale cu porumbeii sai !
    El zboara porumbeii iarna …

  33. De la oamenii aceia de la care ai cumparat porumbei , trebuia sa iei SISTEMUL de HRANIRE si ZBOR .
    Ei , campionii stiu ca materialui genetic conteaza 50 % , restul de 50 % este priceperea crescatorului ( MESERIA ) !

    Foarte mare dreptate are domnul Sorin din Tulcea cand afirma caci ,, CAMPIIONII TI-AU DAT PORUMBEI , DAR DACA NU TI-AU DAT SI MINTEA ESTI 0 (ZERO) !
    Fara sa te superi asta este adevarul ;
    Vede toata tara rezultatele tale la cluburile unde activezi si tinand cont ca ai luat porumbei de la multi campioni , chiar ca esti prastie (asa cum spune cu sinceritate un domn intr-un comentariu mai sus) .
    Si eu in adolescenta am fost fotbalist , dar vazand ca eram mai mult rezerva , am renuntat ; E bine sa faci si tu acelasi lucru cu porumbeii , caci clar din ce am citit eu aici despre tine , nu te pricepi si mai mult te chinui .
    Asta este viata , cu bune si cu rele .

    Te inbratisez , cu afectiune colegiala ,
    Dacian – Sibiu

  34. Chirita Marius Stefan

    Astazi fiind 8 martie ma abtin sa dau raspuns provocarilor si urez La Multi Ani colegelor noastre columbofile precum si tuturor doamnelor si domnisoarelor. Va multumim ca existati pentru ca doar datorita voua noi suntem cu adevarat fericiti si impliniti!

  35. Chirita Marius Stefan

    Domnule Albei Petre, astazi nu mai tastez nici un comentariu referitor la porumbei din respect pentru ziua de 8 martie dar daca nu aveti rabdare pana sambata pentru ca doar sambata voi mai avea acces la internet, ma puteti suna pentru ca si pentru dumneavoastra e valabil numarul meu de telefon 0741698840 si va voi spune exact de la cine am cumparat galateni cu fisa de zbor.

  36. GRUPA DE ZBOR BISTRITA

    Noi cei din grupa de zbor din Bistrita il sustinem neconditionat pe domnul Chirita Marius Stefan si va aratam obrazul tuturor celor care il criticati fara ca macar sa-l cunoasteti personal sau sa-i fi vazut porumbeii la zbor. Chiar in dimineata aceasta l-am sunat pe domnul Chirita si l-am intrebat daca a fost sunat de voi cei care sunteti lasii internetului si aruncati cu vorbe de invidie doar din spatele monitorului. Dumnealui mi-a raspuns cu bucurie ca a fost sunat de catre alti cititori ai acestui topic majoritatea tineri incepatori dornici de performanta columbofila. Mai e foarte putin timp pana la etape si cu siguranta va asteptam sa va aratam valoarea porumbeilor nostri din Mehedinti. Bafta domnule Chirita Marius si nu te lasa doborat de acesti lasi ai internetului ce nu-si permit sa te sune sa discutati logic ca niste oameni maturi ce doar se cred a fi. Dumneata ai caracter si bun simt si nu-i jignesti. Ne mandrim ca te cunoastem si speram sa ramai acelasi ambitios ce vrea sa obtina rasa suprema de zbor cu durata, inaltime si memorie. Cu respect semnam toti membrii din Bistrita-Mehedinti.

  37. Truscheci Adrian

    Din cele 3 perechi primite cadou de la Domnul Chirita Marius Stefan una este formata din porumbei Barboianu Ionut+Zanfir Adrian. Cu mana pe inima va spun ca puii din aceasta pereche nu au egal sunt si frumosi si foarte buni zburatori. Din celelalte 2 perechi am reprodus o varietate de culoare noua pentru mine si anume griv. Acesti pui grivi scosi la mine au instincte precum porumbeii de acum 20-25 de ani cand nu existau interese personale si financiare care sa strice porumbeii. Domnul Chirita merita toata stima pentru ca a salvat anumite linii de porumbei din consangvinitatea in care ii tineau proprietarii de la care i-a cumparat. In toamna ma voi inscrie si eu in RCR (sper sa accepte si un pensionar) si anul viitor voi zbura doar porumbei de la Domnul Chirita Marius.

  38. Ciungi de Ploiesti

    Imi amintesc perfect ziua in care a venit Domnul Chirita la mine si m-a rugat sa-i arat cei mai valorosi albi ai mei. S-a uitat la ei si m-a intrebat cat costa perechea batrana plus toti puii din ei. I-am spus un pret fantezist in gluma pentru ca nu erau de vanzare dar in nici 10 secunde mi-a pus banii in mana si am ramas blocat. Inca mai suspin dupa acei porumbei desi au trecut 2 ani de atunci. Sfatul meu pentru cei care il criticati este sa o lasati mai moale

  39. Ciungi de Ploiesti

    Sa o lasati mai moale cu glumele si ironiile pentru ca va veni ziua in care va reusi sa omogenizeze materialul genetic valoros cumparat si atunci nu stiu pe unde mai scoateti camasa. Multa stima Domnule Chirita si nu fiti suparat pe cei care saliveaza la struguri zicand ca sunt acri. Si inainte si dupa dumneavoastra au mai venit crescatori inraiti de galateni sa cumpere albi de la mine dar au facut cale intoarsa cand au auzit ca i-ati cumparat pe toti din linia veche.

  40. Ce inseamna domnule Truscheci ,, puii din aceasta pereche nu au egal , sunt si frumosi si foarte buni zburatori . ”
    Ce aberatii stupide mai sunt si astea ?
    Nu au egal , in comparatie cu ce ?
    Ori iti dicteaza Stefan Chirita ce trebuie sa scrii , ori faptul ca te-a uns cu cadouri , acum esti fata lui .
    Sunteti facuti pentru Divertis , pentru vacanta mare , cu porumbeii nu aveti nici o treaba .
    Laude , minciuni , vise .

  41. Cine este grupa de zbor Bistrita , ca nimeni din tara n-a auzit de ia .
    Cu ce se ocupa , ca in clasamente columbofile nu exista pe nici un site de specialitate .
    Important este sa stim daca au porumbei de zbor sau de ornament , sau daca au activat in anii trecuti in competitii sub o alta denumire .
    Eu cred ca este o inventie a lui Marius Stefan , aceasta grupa ne avand un statut ( o forma legala de organizare ) .

  42. Pentru Chirita Marius Stefan , regele mincinosilor :
    - De la cine ai tu Galateni cu fise de zbor ?
    Ti – am mai adresat aceasta intrebare , dar fiind prins cu minciuna , eviti raspunsul !

  43. Studiez de cateva zile cu atentie felul in care se exprima acest Marius Chirita Stefan , reactiile lui ciudate si imi dau seama ca vorbim de un om cu o manifestare identica cu a personajului Sexi Braileanca , atunci cand a aparut ea in lumea mondena , cu cativa ani in urma .
    Daca am gasii o foarte mica diferenta , ar fi aceea ca spre deosebire de acest Chirita din Severin , Sexi Braileanca nu era tradata de perversitate .
    Chirita are darul de a centra , pentru a da tot el cu capul , acest lucru tradand o inteligenta perversa .
    Am un student la care ii sunt coordonator la lucrarea de licenta si chiar discutam ieri cu el pe tema unui subiect legat de perversitate .
    In literatura de specialitate , se specifica ca acest gen de oameni trebuie evitati , deoarece tupeul lor nu are limita .
    Sfatul meu , ca si columbofil , nu ca profesor , este sa nu-i mai dati importanta si sa nu-l mai bagati in seama .

  44. Sandu-Dr.Tr.Severin

    RCR si-a imbogatit numarul de cotizanti din Mehedinti prin aderarea a doua grupe(cluburi locale), una condusa de domnul Nicu Trandafir si cealalta grupare fiind cea din Bistrita al carui lider este Domnul Mihai Ciuruc care in urma cu 15 ani v-a cumparat majoritatea tipplerilor de inaltime din Arad domnule Savu I. asa ca aveti grija ce afirmati in legatura cu, columbofilii din Bistrita pentru ca nu au rabdarea prietenului meu Marius si nici cuvantul iertare in vocabular. Prin calitatea sa de bun manager, Chirita Marius l-a convins pe liderul gruparii domnul Mihai Ciuruc sa adere la RCR impreuna cu toata grupa ce se formase si care aveau oferte concrete si din partea altor cluburi. Daca vreti sa mai vedeti cum aveati porumbeii tippleri in Arad purtati-va frumos si poate veti fi invitat la zborurile din acest an. In toamna acestui an se vor mai inscrie in RCR inca 10 membri noi tot datorita prietenului meu Chirita Marius Stefan!!!

  45. Vasilica Bulucescu

    Decit membri ca Chirita M St. mai bine LIPSA!!Conducerea RCR a vazut cei poate pielea lu Chirita nu cred ca o sa mai faca multi purici pe acolo si nici CNT-ul nu cred ca tolereaza o astfel de atitudine,deci cei de teapa lui Chirita va puteti face un nou club- …clubul neintelesilor.
    Mult succes !

  46. Radu - Simian MH

    Chirita Marius este coleg de servici cu fratele meu .
    Este pompier .
    Legat de studii sa nu va inchipuiti ca are nu stiu ce functie sau grad ; A fost sergent major si cu varsta l-au facut plutonier ajutant .
    Are un singur servici (nu doua) si are un program de boier , 24 cu 72 .
    Lucreaza o zi , apoi 3 zile este liber .
    Putini crescatori de porumbei au timp liber pentru a zbura porumbei , asa cum are el .
    Problema este ca ai lui nu prea zboara si daca nu s-ar lauda , chiar n-ar fi o problema .
    Lucreaza de exemplu vineri si apoi este liber sambata , duminica si luni , mai intra tocmai marti .
    Astea cu sambata si duminica care se platesc dublu , sunt aberatii (sa nu le zic minciuni) si scuze ca nu a zburat porumbeii in competitii oficiale .
    Fratele meu imi spune ca si la servici se lauda ca este campion national si alte prostii de genul acsta .
    Acesta este adevarul si va rog ca , comentariul meu sa fie publicat , pentru a se face lumina in acest caz .

  47. Il apreciez pe Domnul Chirita Marius.Are dreptate in cea ce spune,si il cunosc destul de bine.Sa stiti ca are pasari bune,si la ora actuala poate concura cu oricine.Anul acesta cred ca va ajunge Campion National.Ii doresc mult succes anul acesta.

  48. Chirita Marius Stefan

    Raducule, daca intr-adevar ai un frate coleg cu mine la serviciul meu full-time si anume in cadrul ISU inseamna ca NU ai o relatie prea buna cu el si nici cu tatal tau pentru ca orice barbat ce are stagiul militar satisfacut ti-ar fi putut relata ordinea promovarii in grad ce este aceeasi de zeci de ani de zile in toate structurile militarizate! Nu ai cum sa promovezi cum aberezi tu, direct de la sergent major la plutonier adjutant. Ca si subofiter trebuie mai intai sa fi avansat la gradul de plutonier apoi plutonier major si dupa alti ani de zile sau merite deosebite ajungi plutonier adjutant. Eu nu am decat 29 de ani asa ca la prima ta afirmatie te dovedesti a fi un simplu baietel dezinformat. Legat de a doua ta afirmatie ca nu as mai avea alt serviciu nu faci altceva decat sa-mi intaresti prima concluzie ca esti un baietel FOARTE dezinformat! Majoritatea colegilor mei au un al doilea serviciu part-time lucru ce se poate confirma prin rapoartele de taximetristi, instructori auto, tehnicieni, agenti vanzari, etc. aprobate ierarhic pentru ca noi suntem instruiti sa respectam legile si regulamentele in vigoare. Simianul e foarte aproape de mine asa ca ma poti vizita oricand sa-ti arat contractul meu part-time din care reiese clar bonusul primit dublu pentru zilele de weekend si sarbatori legale. Citeste atent comentariile mele si ai sa observi ca am pastrat o atitudine sociabila chiar daca pe unii dintre criticii mei nu i-am regasit nici in registrul cu evidenta populatiei. Probabil nu au fost acasa cand au trecut recenzorii pe la ei. Daca nu ma credeti intrati pe recensamant.ro si dupa o cautare atenta o sa observati ca nu se regasesc printre milioanele de romani recenzati.

    Multumesc tuturor ce nu s-au zgarcit la minute si emailuri si m-au sunat sau mi-au scris pentru a se convinge singuri de veridicitatea spuselor mele. Bafta tuturor si va astept cu drag si inima deschisa la etapele de zbor din acest an competitional!

  49. Radu - Simian MH

    Ai mare dreptate ; Cei care te lauda pe tine ,,Sandu – Dr. Tr. Severin , Ciungi de Ploiesti” , sunt morti de mult si au fost stersi din registrul cu evidenta populatiei .
    Am vorbit acum 5 minute cu fratele meu . Este adevarat ca o parte din colegii lui si ai tai au si al doilea servici , insa tu ai unul singur ; Esti pompier !
    Iti pierzi multul tau timp liber pe care-l ai , trecand toata ziua cu masina aia rosie si antica pe la poarta mea , atunci cand te duci la tara sa-ti vizitezi porumbeii .
    Mai ai si o a doua pasiune si asta datorita perversitatii cu care te-a diagnosticat domnul profesor , Grafu Adrian :
    - Prostesti fetele prin oras !
    Eu nu mai intru in jocul tau , deoarece asa cum a spus domn profesor , tupeul tau nu are limite si vei continua cu aberatiile .

    O zi buna !

  50. Robert Traistaru

    Sfatul meu este sa va opriti cu comentariile la acest topic !
    Ajunge . Este prea mult !
    Domnul Chirita a ajuns vedeta nationala , s-a atins scopul .
    Chiar nu inteleg ce mai aveti de impartit !
    Sunt mai sus , topice foarte interesante .

  51. Carapencea Andrei

    Domnilor…….Chirita Marius Stefan e prea destept pentru a fi inteles de niste internauti invidiosi si rautaciosi ca cei ce il critica. Fara sa va jigneasca cu absolut nimic a reusit sa va trezeasca la viata din starea latenta in care erati pana sa posteze el primul comentariu. Ma minunez cand vad ca il invidiati pana si pentru masina lui de culoare rosie cu ajutorul careia prosteste fetele prin oras…. .
    Domnule Chirita, eu unul recunosc ca mi-as dori sa fiu invidiat pentru cuceriri dar nu se uita nimeni la mine pentru ca sunt un simplu muncitor dar din salariul meu amarat reusesc sa intretin cativa porumbei din linia veche a zburatorilor de severin si din ce am auzit dumneavoastra cautati aceasta linie fara infuzie de tippler sau voiajor cum am citit pe aceste topicuri asa ca daca doriti sa ma vizitati poate reusim sa facem un schimb util de porumbei (cel putin pentru mine va fi util pentru ca nu-mi permit sa cumpar cat cer crescatorii de unde ati cumparat dumneavoastra, mentionati de domnul Truscheci in primul sau comentariu). In tot orasul se vorbeste ca le-ati stricat vanzarile crescatorilor batrani de cand ati inceput sa faceti cadouri. Cei care va critica plang dupa banii ce ii pierd din cauza ambitiei dumneavoastra de a tine porumbei doar pentru placere!!! Am sa va scriu pe email si sper sa-mi raspundeti.

  52. Doru – Severin , ar fi bine sa-l caute pe Chirita Stefan Marius , in clasamente , din 16 etape la care ar fi trebuit sa participe de cand este membru cotizant , n-a participat decat la doua . Are inaltime (calitate) in ambele etape zburate , de tot rasul ; Mai multa joasa si medie .
    Mai intrati si voi pe site-ri si vedeti ca este prastie .
    Il asteptam de 5 zile sa ne spuna de la cine are Galateni cu fise de zbor , dar fiind prins cu minciuna , a dat bir cu fugitii !
    Campionii i-au vandut porumbeii , dar NU I-AU DAT SI MINTEA LOR !!!
    Aici este problema .

  53. Chirita Marius Stefan

    Domnilor, sa lamurim lucrurile si in legatura cu Domnul Albei Petre care se regaseste dupa o cautare detaliata pe google doar la adresa din Vulcan-Hunedoara, Bd-Mihai Viteazu, cod postal 336200 si aici pe porumbei de performanta unde face comentarii cerandu-mi explicatii din spatele monitorului fara a indrazni sa ma sune macar o singura data la numarul de telefon 0741698840 sau sa-mi scrie pe email: chiritamariusstefan@yahoo.com. Domnule Albei Petre, anul trecut, Domnul Truscheci Adrian a binevoit sa ma sune si s-a convins personal de valoarea porumbeilor mei. In primul comentariu observ ca v-a lasat adresa de email si-l puteti contacta sa discutati ca de la porumbagiu cu experienta la porumbagiu cu experienta daca pe mine ma desconsiderati din motive personale ce le aveti impotriva mea desi nu va cunosc. Uitati-va atent doar pe o parte a numelor ce reies din parintii, bunicii si strabunicii porumbeilor ce i-am oferit domnului Truscheci si ii puteti contacta chiar dumneavoastra personal pe acei celebrii crescatori de galateni ce au doborat recorduri nationale si sa-i intrebati daca le-am cumparat galateni cu fisa de zbor sau nu pentru ca eu nu-mi permit sa ma laud cu fisele dumnealor de zbor din moment ce le am pe ale mele omologate cu brio! P.S. vedeti ca printre ei se afla si un omologator national!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*