NIMENI NU POATE SCHIMBA REALITATEA DIN 2012 LA RASA GALATENI ATAT LA FRUMUSETE, ZBOR SI JOC

NIMENI NU POATE SCHIMBA REALITATEA DIN 2012 LA RASA GALATENI ATAT LA FRUMUSETE, ZBOR SI JOC

Pana in 1987 (am mai scris) erau columbofili care tineau aceasta rasa mai mult pentru zbor cu joc si fara joc, frumusetea fiind pe locul secund. In volierele columbofililor cu porumbei Galateni se gaseau exemplare in care marimea capului, structura corpului, baltaturile, marimea ciocului, porumbei de zbor cu jos si fara joc, culoarea ochilor (albi, sparti, inlacrimati, negri etc) erau diferite.
Dupa 1987 au inceput sa apara laboratoarele care, lucrand dupa cum se cere, combinand porumbeii adevarati cu Misili, Ciocosi Braila, Listi, Sohomeri etc, s-a ajuns la porumbeii pe care ii vedem cu totii, atat in expozitii, crescatorii, piete. Trebuie sa mentionez ca nu toti crescatorii au in voliere porumbei lucrati. Mai sunt foarte multi care au pastrat exemplare din rasa veche, in general cei care zboara porumbeii. Vazand la ce nivel s-a ajuns cu porumbeii lucrati, este chiar un merit al celor care i-au creat.
Sunt porumbei creati in diferite orase precum Constanta, Galati, Bucuresti etc. Fiecare a creat porumbeii asa cum s-a cerut: ciocosi berbecati, ciocuri scurte perfecti in baltatura, cu ochii bulbucati sau fara ochi bulbucati (la a treia, a patra generatie) etc.

Dar ce este cel mai important este faptul ca in Romania, sunt 2 Uniuni: una care nu se amesteca la arbitraje si treburile interne ale cluburilor si alta care se amesteca atat la arbitraje, cat si in treburile interne ale cluburilor, fac Standarde incomplete, cat si Standarde pentru unii porumbei corcituri, regulamente de zbor peste cluburi. Tot cea de-a doua Uniune, fiind afiliata la E.E. si avand prioritate la inele cu E.E. pot face tot ce doresc. La expozitii se premiaza dupa cum tipa participantii. Cum sa nu-i dai celui din Constanta o cupa mare la 10 porumbei personalizati.
Eu pun o intrebare: cu ce sunt mai presus porumbeii lucrati fara fise de zbor, premiati in expozitii, decat un porumbel de Constanta foarte frumos sau un Ciocos berbecat de Bucuresti sau un Semiciocos berbecat (toti fara fisele de zbor)? Sa vedem la frumusete (fara fise de zbor) porumbei tinuti in voliere, cate tipuri de astfel de porumbei exista:
1- ciocosi berbecati
2- scurti, ochi bulbucati
3- scurti, descendenti din bulbucati
4- semiciocosi berbecati, lucrati intre ciocosi si scurti berbecati
Porumbeii creati la comanda in ultmii ani sunt frumosi in felul lor (ii vedem in toate expozitiile). Porumbeii rasa veche sunt cei ciocosi cu formele capului si ciocului mai rudimentare, altii scurti si foarte scurti, cu forme mai putin perfecte ale capului, ciocului, corpul mai mic.
Semiciocosii sunt facuti prin combinatii intre unii ciocosi cu porumbei scurti foarte scurti. Porumbeii urati si foarte urati sunt ai unor crescatori pe care nu ii intereseaza frumusetea, ci numai zborul sau numai jocul. Aceste categorii de columbofili, neinteresandu-i frumosul, spun ”facem orice pentru a obtine porumbei care zboara foarte mult sau joaca foarte bine”.
Sunt multi care doresc numai zborul pe echipa si au combinat porumbeii originali cu Tippleri pentru a obtine rezultate bune pe echipa. Porumbeii Galateni originali nu zboara in grup. Dupa anumite ore, se separa. Sunt multi crescatori care, pentru a obtine jocul, combina porumbei din rasa Galateni, diferite varietati de culoare.
Nu vorbim de exceptii, porumbeii proveniti din diferite combinatii sau chiar originali care s-au vazut la expozitia Pitesti si seamana a Galateni. Au expresie si respecta caracteristicile rasei. Aceasta rasa, fiind pana acum cativa ani in declin, dar datorita discutiilor, expozitiilor, concursurilor de zbor, in viitor se va schimba in bine din toate punctele de vedere.
In Europa se stie: nu conteaza daca zboara sau joaca, ci numai frumusetea. Noi nu trebuie in tara sa dam curs acestor priceputi (nu ma refer la conducerea E.E.), ma refer la cei care fac jocurile unora sau altora. Rasa Galateni, vreti nu vreti, este impartita in 2. Trebuie respectati toti columbofilii. Nu trebuie promovati dupa interese. Standurile cu porumbei de frumusete sa fie separate de cele de zbor.
Eu am incercat cand am fost la Ballaton, ca E.E. sa accepte porumbeii din rasa Galateni cu fisele de zbor. Am primit raspuns negativ. Mi-au spus ”frumusetea-i frumusete, jocul joc, zborul zbor”. La expozitiile sub egida E.E. se accepta numai porumbeii la frumusete. Faptul ca Standardul actual este fals (incomplet), mi-au spus ca numai in tara se poate rezolva. In concluzie, cu totii trebuie sa luptati, sa va prezentati porumbeii asa cum sunt. Arbirii si organizatorii trebuie sa tina cont de realitatea din anul 2012. Cine nu este de acord, folosind puterea, trebuie sa plece.
Nu este mai presus unul cu cioc mic nezburat decat unul ciocos sau semiciocos tot nezburat. Atat timp cat sustii ca trebuie sa joace, toti cei care au facut, semnat si promovat Standardul Jucatori de Galati, trebuie in expozitii sa prezinte numai porumbei mici, cu fisele de zbor alaturate (restul e fals).
Aceasta rasa, Galateni, fiind cunoscuta de sute de ani ca fiind de zbor si joc, agrement, in realitate ar trebui sa fie promovata in primul rand dupa cum zboara sau cum joaca, iar aspectul e o chestie de gust. Cei care o promoveaza rasa Galateni intr-o singura directie, nu se pot numi crescatori adevarati.
”Un columbofil trebuie sa posede cateva cunostinte minime de tehnica columbofila, neaparat necesare, pentru a face progres de la an la an, in sensul imbogatirii calitatii sportive si de exterior la porumbei etc. Aceste cunostinte se refera la stiinta de a aprecia un pormbel sau un grup de porumbei dupa aspectul lor exterior, dupa rezultatele obtinute la zboruri, dupa deosebirile dintre porumbeii maturi si tineretul obtinut in anul de curs. Pentru aceasta, columbofilii trebuie sa cunoasca calitatile de exterior ale porumbeilor care zboara la inaltime si trebuie sa stie sa interpreteze rezultatele la concursuri etc. In concluzie, asta inseamna ca trebuie sa stie care e selectia.”

Torino, 2012

38 Responses to NIMENI NU POATE SCHIMBA REALITATEA DIN 2012 LA RASA GALATENI ATAT LA FRUMUSETE, ZBOR SI JOC

  1. Sa nu uitam ca fiecare crescator de porumbei,tine porumbeii ptr. el,deci nu trebuie acuzat nimeni ce tine in voliera si de ce,dar unui porumbel GALATEAN i sta bine sa zboare si sa joace.I salut cu respect pe toti columbofili,indiferent ce rase detin.

  2. Nea Torine , da-l naibii de zbor si de joc , ca daca-i dai afara , ba ti ia uliul , ba ti ia curentii si tot fara ei ramai .
    In plus , aia 2-3 care scapa , nu-ti da nimeni nici un ban pe ei .
    E criza nea Torine , lumea vrea sa faca bani , sa – si ridice nivelul de trai ; In aceste conditii se lucreaza la voliera .

    2 listi si 3 sohomeri , facuti cu Galatence , ii duci la a doua generatie , la a treia si cand vine clientul ” i-ai rupt gura ” , ii iei 3.000.000 lei pe bucata si il lasi cu buzunarele goale .
    Ai vazut matale , nea Torino , craiovenii sunt nebuniti dupa frumosi ; Tot ce ai bagat la ei in expozitie , i-ai vandut ca painea calda . Da-o in mama ei de fise de zbor , ai vazut la expo. Craiova , ti-au marcat craiovenii banu fara sa aiba porumbeii fise de zbor , sau alte prostii de genul acesta !

    DAR TOTUL LA VOLIERA ; FARA RISC DE PIERDERE !!!

  3. Sandu Constantinescu

    Ai dreptate Aline , ciocosii mari la capete si cu balt , sunt aspirator de bani . Problema este ca tu ai si sohomeri aia laptosi care se spala bine (perfectiuni) ; Dau desen impecabil si capete ce baga lume-n boala .
    Aline , ciocosii care ii creiem noi , ne transforma in oameni de afaceri , ei aia cu zborul , sunt niste risipitori .
    Pa te pup !
    Vanzare buna si cati mai multi bani la portofel , caci la BAMBOO doar asa poti sta cu capul sus !

  4. La noi in oras crescatorii versati au luat material genetic pentru combinati reusite de la un crescator batrin din tara.Cei mai frumosi Galateni au fost reprodusi cu ajutorul lui nea Stelica vezi : http://stelianjean.sunphoto.ro/3-Porumbei_voiajori_albi_rasa_profesor_stelian_jean

  5. Stefanescu Costel

    Nea Torino este un geniu ; La toate nelamuririle mele , gasesc raspuns in topicele domniei sala !
    Ma intrebam eu , de ce anumiti columbofili nu accepta sa puncteze calitatea zborului la Galateni , luind in calcul doar durata ;
    Acum datorita lui nea Torin , am gasit raspunsul .
    Galatenii lor , fiind corciti cu tippleri , nu se mai duc sus la inaltimi mari .
    Zboara mult , dar la inaltime joasa si fac ture foarte largi (specific tipplerului) .
    In acest caz , oamenii isi apara interesele si nu accepta sa arbitreze porumbeii pe Paliere de Altitudine , pentru ca nu cumva un columbofil cu 9 ore de Inaltime Joasa , sa fie batut de un altul ai carui porumbei au zburat 2 ore , dar la inaltime de Puncte si Disparitie !(Asa se intampla cand zbori pe un regulament de zbor , cu Paliere de Altitudine)!

    Intentionat , ei isi fac de cap si zboara pe un regulament unde conteaza doar durata , regulament imprumutat de la tipplerul maraton .
    Este normal cand imprumuti porumbei de acest gen , sa imprumuti si regulamentul lor .

    Va salut nea Torine si va doresc Multa Sanatate !

  6. Pt. Alin Zamfirescu :
    Din ce am cumparat eu de la voi , iti pot spune , ca cei mai expresivi ciocosi au iesit din combinatiile galatenilor cu sohomerii (voiajorii germani de frumusete) si nu cu listii .
    Mai sunt si altii care au aceeasi parere !

  7. Doru nu mai da din casa . Albi voiajori de la nea Stelian Jean , sa-i lucram in Galateni , am luat multi crescatori din Galati .
    Fi si nepoti din ei i-am vandut acum cativa ani si domnului Fane din Bucuresti .
    A venit la noi in Galati si ne-a dat foarte multi bani (cei mai multi bani care i-a lasat cineva pe porumbei in Galati) si a luat ciocosii cei mai frumosi .
    Ciocosi expresivi ca aceia pe care i-a dat unchiul meu lui nea Fane Raiciu , nu mai vazuse Bucurestiul .
    Din pacate , am inteles ca i-a testat la zbor si fiind nemultumit de iei i-a dat la baieti in Bucuresti mai mult gratis .
    Dumnealui n-a inteles ca ciocosii superbi pe care noi i-am vandut , erau fi si nepoti din albii voiavori de la nea Jean Stelian .
    Asta este , in afaceri , pierzi – castigi .

  8. Stimate domn Stefanescu Costel am o propunere pentru tine ca sa poti sa iti rezolvi nelamuririle . Eu personal iti platesc transportul la toate zborurile pe care le are domnul torino oficial in concursuri .Iar daca porumbeii domnului Torino zboara peste 70% la mare inaltime si disparitie din timpul total de zbor si daca mai si zboara ca adevaratii galateni atunci imi dai toti banii inapoi x 2.Daca nu ai fost arbitru sau nu ai asistat la zborurile de la clubul Dacia nu are rost sa vorbesti in necunostiinta de cauza cel mai bine ar fi sa te convingi singur . Ce spui de propunerea mea?

  9. Stelica - Bucuresti

    Stati linistiti ca tot Bucurestiul e fruntea .
    Vecinul meu , domn Martin , concureaza la ciocosi cu orice crescator de Galateni din tara .
    Sohomerii si albii lui voiajori pe care ii lucreaza in Galateni , nu sunt cu nimic mai prejos fata de-ai domnului Jean Stelian .
    Totusi la noi in Bucuresti mai evoluat este domnul Bebe care lucreaza intre ele generatia a doua cu generatia a treia si nu se mai complica ca domnul Martin (vecinul meu) sa scoata generatia 1 , direct din sohomeri si albi voiajori .
    Stati linistiti ca viitorul ciocosilor expresivi la rasa Galateni este pe maini bune ;
    Bani sa aveti , caci Galatiul , Bucurestiul si Braila , lucreaza pentru dumneavoastra !

  10. Cu ciocosii cu salba se pare ca ati rezolvat , cu modul in care se fac banii iar nu aveti probleme , sunteti jupani , problema este ca faceti cu jocul ?
    Ciocosii astia expresivi , cum le ziceti voi , joaca sau sunt doar frumosi .

  11. Stefanescu Costel

    Atata timp cat din fisa de zbor nu rezulta cate minute (ore) de zbor la inaltime joasa , de zbor la inaltime medie , de zbor la inaltime mare , de zbor la inaltime de puncte si disparitie AVEM pe intreaga durata a zborului , NE PIERDEM TIMPUL DEGEABA !
    Apreciem doar durata si NU PUNCTAM calitatea zborului !
    Hai sa te invat cum se arbitreaza la cluburile de profil civilizate :

    1. Minutele acumulate pe inaltime joasa , se inmultesc cu 1 ;
    2. ,, … ” pe inaltime medie , se inmultesc cu 2 ;
    3. ,, … ” pe inaltime mare , se inmultesc cu 3 ;
    4. ,, … ” pe inaltime de puncte si disparitie , se inmultesc cu 10 puncte .

    Si acum sa trecem la calcule , caci regulamentul de zbor profesionist , bazat pe PALIERE de ALTITUDINE , ne cere sa avem si niste notiuni elementare de matematica :

    ConcurenT Chivu Adrian , ETAPA a – 2 – a maturi .

    TIMP de ZBOR = 4 0RE (240 MINUTE)

    Repartitia in functie de calitatea zborului :
    20 min. (inaltime joasa) x 1 = 20 puncte
    30 min. (inaltime medie) x 2 = 60 puncte
    90 min. (inaltime mare) x 3 = 270 puncte
    100 min. (inaltime de puncte si disparitie) x 10 = 1000 puncte .

    Numar total puncte :
    1000 + 270 + 60 + 20 = 1350 puncte

    ASA SE PROCEDEAZA INTR-O LUME CIVILIZATA !!!!!!!!!!

  12. Stefanescu Costel

    Sper sa fi inteles dragul meu Adrian Chivu !
    Analizandu-ti fotografia din site , pari un baiat istet si sunt convins ca poti face pasul din divizia B , in CHAMPIONS LEAGUE !!!!!!!!!!

  13. Stefanescu Costel

    Adrian draga , tu alegi daca vrei sa zbori pe acelasi regulament al clubului Dacia , sau sa evoluiezi si sa adopti regulamentul de zbor pe PALIERE de ALTITUDINE , asa cum zboara cluburile care se respecta !
    Avem in tara si cluburi selecte , ca :
    1. Chindia Targoviste ;
    2. C.N.T. Romania ;
    3. Roller Club Romania ;
    4. Etc. , unde se arbitreaza pe paliere de altitudine ; ESTE LEGE !

    Este drept ca mai avem in Romania , un singur club al carui regulament se aseamana cu cel de la DACIA si este vorba de clubul de TIPPLERI Maraton , de la Satu Mare .
    Ca si la Dacia , pentru ei inaltimea , calitate zborului nu conteaza , podiumul fiind ocupat de cei care au DURATA mai mare . (Sunteti frati de cruce) !

    Asta este realitatea si nu puteti nega ce vede toata tara !!!!!!!!!!!

  14. Felicitari domnule Stefanescu Costel !
    I-ati predat tanarului Chivu Adrian , adevarata lectie de columbofilie !

    Cu stima si admiratie ,
    Dinu Gheorghe

  15. Domnule Torino cu tot respectul daca este sa iau sa comentez fraza asta scrisa de dvs “Nu vorbim de exceptii, porumbeii proveniti din diferite combinatii sau chiar originali care s-au vazut la expozitia Pitesti si seamana a Galateni.” bine ca noi avem porumbeii astia si in nici un caz porumbeii de care se vorbeste aici . Din cate stiu si nu cred ca ma insel si dvs aveti 3 linii de porumbei pe vanat in cotete care din cele 3 linii sunt mai galateni in opinia dvs? Chiar astept raspuns la intrebarea mea din partea d-lui Torino . Multumesc anticipat

    Cu stima

  16. Am toata stima si respectul pentru domnul Codrin Stefanescu .
    Ce a spus el in toamna (stie toata tara) , s-a adeverit .
    Teama de concurenta , nu ii lasa pe anumiti oameni sa respecte un protocol care ar fi adus toti crescatorii de ZBURATORI DE GALATI la aceiasi masa .
    Generatiile viitoare de columbofili , vor sanctiona dur aceasta inconstanta in luarea unei decizii atat de importanta !

  17. Dl Chivu Adrian,am curaj sa pariez si eu pe 50 euro,dar “daca porumbeii domnului Torino zboara peste 70% la mare inaltime si disparitie din timpul total de zbor si daca mai si zboara ca adevaratii galateni”, am pretentii sa primesc si eu dublu,de la dl Costel… :))

  18. Restul de 30 % , unde zboara ?
    La joasa !
    In toamna lui 2011 , din doua etape de pui , n-a avut nici macar 15 minute de disparitie .
    Asa ca lasati diversiunile astea cu 50 euro si alte aiureli .

  19. Nu irositi bani pe pariuri,mai bine cumparati-va cu ei o pereche de porumbei ce nu dorm pe casa.

  20. Stimate domn Stefanescu Costel am inteles foarte bine ceea ce mi-ati prezentat dumneavoastra in comentariile de mai sus.De asemenea vreau sa va spun ca , eu oficial am zburat si arbitrat porumbeii in concursuri oficiale din anul 2004 pana in prezent in concursuri locale cu Domnul Vlad Hadarau , pe urma in concursurile sub egida uniuni si in ultimi ani cu Roller Club romania unde am avut si eu un mic aport la infintarea Roller Club unde sunt membru fondator cu taxele anuale platite la zi si unde am avut pana in luna ianuarie 2012 si functia de casier . In tot acest timp in paralel cu Roller Club am zburat, am arbitrat si voi zbura la Clubul Dacia unde sun membru cu cotizatia la zi .Si ca surpriza sa fie si mai mare pentru dumneavoastra sa stiti ca si domnul Torino este membru fondator la Roller Club .Acum vreau sa va relatez niste probleme reale pe care le-am intampinat in mica sau marea mea experienta ca arbitru oficial la roller club .Eram 5 arbitri oficiali ,in concurs oficial la o etapa de la Roller club in localitatea turda unde am arbitrat mai multi concurenti (aceste incidente sa le spunem asa s-au intamplat de mai multe ori la mai multe etape).S-au lansat porumbeii la zbor si a inceput concursul .Porumbeii au inceput sa joace si aici a inceput cearta .Comform grilei de punctare a jocurilor cu jnururi peste 2 metri peste 3 metri peste 5 metri si peste 10 metri, a inceput cearta intre arbitri si crescatori , ba ca a fost peste 5 metri ba ca a facut 8 tumbe ba ca a fost peste 10 metri . Cand joaca 5 porumbei odata simultan cu cini arbitri in curte printre care si domnul Vlad Hadarau .Ce este de facut? : sa punem pe pauza porumbeii ca pe o caseta video sa luam ruleta si sa masuram cati metri a jucat porumbelul x cate tumbe a facut porumbelul y si asa mai departe . Deci un total talmes balmes.La punctul cu palierele de inaltime alta problema la alte zboruri.UN lucru este clar palierul de joasa inaltime si palierul de mare inaltime adica de disparitie nu se poate contesta .Tot aceiasi problema cu multi arbitri in curtile crescatorilor .Concurentul nemultumit ca porumbeii lui sunt la inaltime medie , 2 arbitrii de acord aceiasi parere , 3 arbitrii nu sunt de acord mai trebuie vreo 50 de metri . La mare inaltime la fel aceiasi poveste concurentul si 2 arbitri porumbeii sunt la mare inaltime la licarire , ceilalti 3 arbitri nu porumbeii sunt in fluture mai treuie sa urce vreo 80 metri sa treaca la palierul de mare inaltime . Ca si concluzie este parerea mea personala un talmes balmes si multe batai de cap .Si acum o parere stric personala :Cum in lumea asta nu exista 2 oameni la fel (ce s-ar intampla daca daca toti am fi la fel de destepti sau la fel de prosti),Daca toti fotbalisti ar fi la fel ca mesii ar fi toate meciurile stas ,unde ar mai fi spectacolul totul s-ar termina egal,daca sportivii la olimpiada la atletism toti ar scoate acelasi timp , care ar fi campionul olimpic unde ar mai fi spectacolul , daca toti halterofili de la olimpiada ar ridica acelasi numar de kilograme la aceiasi categorie care ar fi campionul olimpic si care ar mai fi farmecul competitiei (ar trebui sa stea fiecare acasa si sa primeasca medallile in plic), daca toti porumbeii voiajori ar sosi toti odata acasa care ar fi cel mai bun. Eu personal la mine porumbarie raportat la porumbeii pe care ii am eu am un messi,am cel mai destept om, am campionul olimpic la atletism, campionul olimpic la haltere si campionul national la voiajori adica am 5 varfuri si pe aceste cinci varfuri vreau sa le promovez .Si aceste 5 varfuri le pot promova prin regulamentul de la clubul Dacia .La celelalte cluburi:
    1. Chindia Targoviste ;
    2. C.N.T. Romania ;
    3. Roller Club Romania ;
    se impune jumatate +1
    Iar pe exemplele de mai sus ,adica varfurile porumbariei (messi,cel mai destept om ,campionul olimpic la atletism, la haltere si cel mai bun voiajor) ii lasam sa concureze singuri si nu mai puncteaza . Deci o simpla intrebare :ce promovam defapt noi?.Cu acest comentariu sper sa nu fi jignit pe nimeni,este o parere strict personala

    Cu deosebit respect Chivu Adrian
    Bistrita 23.02.2012

  21. Este grav cind un membru columbofil VECHI intimpina atit de multe probleme,darcred ca problemele nu sint la regulamente, sint la crescator.Se pare ca este cazul unui DALTONIST{om care nu distinge decit alb-negru}.Ce colubofil FONDATOR nu-si intelege propriul regulament,ce fel de arbitru intelege ca este AUT numai atunci cind mingea ajunge in tribuna?La intrbarea ce promovam nu este decit un singur raspuns :promovam valoarea in concursuri! Valoarea se avidentiaza in concursuri sustinute de regulamente cu anumit grad de dificultate {de ex:sa numeri, sa distingi inaltimi,culori,etc}.Fara suparare,parerea mea personala.
    cu stima Adelin

  22. Va salut d-le Chivu fiind si eu membru Roller Club Romania am citit cu mare interes cele expuse de dvs pe acest sait.Sincer am o nedumerire fata de cele expuse de dvs in legatura cu zborul la mare inaltime. Din ce stiu eu la RCR zbor de mare inaltime este considerat cand porumbeii ajung in fluture deci nu vad de ce concurentul si cei doi arbitrii erau in disputa cu cei 3 arbitrii sau zborul era ptr uniune ptr ca acolo este diferentiat zborul la mare inaltime si este punstat diferentiat .Sincer mi-ar fi placut sa scrieti si pe saitul RCR cele constatate de dvs la etapele la care ati arbitrat poate asa scapam de talmes balmesul de care vorbiti.

    Cu stima

  23. Daca nu am avea discernamant si am lua de bun ce spune domnul Chivu , ar trebuii in tara aceasta porumbeii sa se zboare dupa ureche , fare reguli , totul la voia intamplarii !
    Sa ii propuna acest domn Chivu lui Mitica Dragomir de la Liga Profesionista de Fotbal , sa schimbe regulamentul si sa il faca ca la Dacia :
    1. Daca avem hent sau fault in careu , sa nu se mai acorde lovitura de la 11 metrii ;
    2. Daca mingea este scoasa inafara terenului , sa nu se mai acorde aut ;
    3. La fel , va dispare notiunea de corner , daca jucatorul scoate mingea in afara liniei portii sale .
    Exemple mai pot continua !
    Dupa principiile domnului Chivu , Mitica de la liga isi rezolva toate problemele legate de ARBITRAJ ; Arbitrii si daca vor sa greseasca , nu mai au cum !
    Ne mai fiind reguli , fiind o debandada generala , fiecare isi face de cap ; Este bine ca arbitru poate fi si scuipat , caci pe regulamentul promovat de domnul Chivu , s-au scos cartonasele galbene si rosii , de etape de suspendare nu se mai pune problema .

    Acum lasand gluma la oparte , ce promoveaza domnul Chivu , este un regulament pentru scoala ajutatoare , unde capacitatea de discernamant lasa de dorit si in acest caz ne complacem sa zburam porumbeii doar de dragul de ai zbura !
    Cu respect,
    Darius Ispas

  24. “In toamna lui 2011 , din doua etape de pui , n-a avut nici macar 15 minute de disparitie .” – toamna porumbeii naparlesc foarte mult,si de aici au fost doar acele “15 min.”

    Eu unul nu am porumbei care dorm pe “casa”,deci nu as avea de ce sa-mi cumpar o pereche cu banii pt pariu. Ai mei nu fac parte din categoria celor pe care trebuie sa-i fugaresc sa zboare si ei 10 minute !

  25. Toata lumea are puii naparliti toamna , numai ca in alte orase puii zboara la puncte si la disparitie si vara si toamna (tot anul) , numai la mentorul tau domnule Bidirliu , nu pot face disparitie .
    Parerea mea este ca n-au valoare si caracterele de voiajor german de frumusete isi spun cuvantul .
    Sfatul meu este sa-i taie pe toti si sa-si ia 5 perechi de porumbei cu zbor la puncte si disparitie .
    Are totusi o varsta , nu mai este la prima tinerete si ar trebuii sa faca acest lucru , cat mai repede .

    Legat de tine , draga Sergiu , cum spun si altii , locul tau este la voiajori ; De ce te amesteci tu intr-un domeniu care te depaseste ?

  26. Adita - incepator

    Nea Emil CHELU , este Campionul care a castigat CUPA ROMANIEI (Cupa de vara) , la Uniune (pe tara) ; L-am gasit eu in clasamente .
    E VEDETE , E TARE !
    CHIVU Adrian , l-am cautat si pe el in clasamente , dar n-a castigat nimic .
    Parerea mea este ca nea Chelu – Campionu , sa nu intre in clinciuri cu nea Chivu , caci nea Chelu este un Campion care trebuie sa tina la imaginea sa (este persoana publica) , iar nea Chivu inca nu este realizat in plan columbofil si deci nu are ce sa piarda !

  27. Stimate domn Emil Chelu sa stiti ca problemele pe care le-am expus aici pe acest site le-am expus si in sedintele roller club si la adunarile generale dar la care dumneavoastra nu ati fost prezent si de aceea in urma discutiilor cu crescatorii de la roller club s-au facut modificarile la regulament in forma finala pe care o vedeti dumneavoastra acum . Adica cu jocurile si cu punctarea pe paliere de inaltime care sunt acum. Si ca sa mai stiti ca de la infiintarea Roller Club si pana in prezent regulamentul de zbor a suferit in 2 randuri modificari si nici acum nu cred ca este in forma finala pentru ca mai are niste puncte slabe la echivalarea punctelor pentru joc care sunt prea multe cu punctele pentru zbor care sunt prea putine.Aceasta treaba s-a demonstrat practic in concursurile oficiale dar se poate demonstra si matematic .Exemplul practic este afisat la rezultatele de pe situl roller club pe anul 2010 si 2011 la concurentul Mocan Calin la care eu personal am fost arbitru la 2 etape de zbor in care prestatia porumbeiilor la capitolul zbor a fost dezastroasa adica cea mai mare inaltime de zbor la care au ajuns porumbeii la ambele etape la care am arbitrat eu si si la celelalte etape la care nu am arbitrat dar am aflat de la arbitri prezenti a fost cam la inaltimea unui bloc cu 6 etaje, iar ca durata de zbor intre 9 minute si cel mai bun zbor realizat 31 minute .Iar ca si clasament a batut concurenti care au realizat si zbor la mare inaltime disparitie, si cu durata mare de zbor tot la disparitie si a caror porumbei au mai si jucat si la urcare si la coborare si au mai si facut snururi lungi.Unde este echilibrul.Sau care porumbei sunt mai buni , porumbeii care zboara 9-31 minute si joaca de rup pamantul si pe care daca te duci la ora actuala la acest porumbar nu mai are nici unul pentru ca toti sunt morti ,nu apuca al 2 an de viata pentru ca toti cad si mor sau porumbeii care fac disparitie au durata destul de mare de zbor si mai si joaca?. La actualul regulament roller club ies in fata porumbeii gen mocanu care stau la joasa inaltime si joaca des , iar adevarati porumbei galateni care au durata de zbor (pleaca in 10 minute in disparitie fac cateva jocuri pe urcare stau 3 ore in disparitie unde nu se puncteaza jocul si au puncte foarte putine pentru zborul in disparitie , dupa 3 ore de disparitie coboara in 15 minute mai fac cateva jocuri printre care si snururi lungi)si tot nu reusesc sa il bata pe mocanu la puncte ai carui porumbei zbara 15 minute si joaca din 10 in 10 secunde si aduna triplul punctelor celor cu disparitie . Deci intrebarea ar fi care porumbei sun mai buni? care sunt adevaratii galateni?Si de fapt ce porumbei vrem sa promovam si ce porumbei ii aducem in fata cu regulamentul Rooller Club?
    Cu deosebit Respect?
    Chivu Adrian
    Bistrita 24.02.2012

  28. Baieti , va rog frumos incetati cu toate aceste polemici si zburati porumbeii , pe regulamente serioase .
    Ce spune domnul Chivu este intradevar aberant .
    Si la noi la Satu Mare se zboara pe un regulament unde NU se dau puncte pentru calitatea zborului .
    Punctand doar durata , CALITATEA a devenit jalnica !

  29. Legat de infuziile de albi voiajori si de voiajori germani de frumusete in galateni , nea Sandu mare crescator de galateni in Braila , spune urmatoarele :
    - “Din aceste combinatii am avut surpriza sa scot nepoti si stranepoti care au zburat multumitor de pui , dar cand au dat de pereche nu au mai zburat !”
    Aceasta problema a porumbeilor (unii dintre ei) care zboara de pui si la pereche nu mai zboara , ne-a relatat-o si domnul Torino intr-un topic al sau .
    Se pare ca din cauza infuziei de voiajori germani de frumusete , galatenii anilor 2012 , au mari probleme ;
    Exemplu clar cele doua zboruri din toamna , de tineret , de la Dacia , unde nici un concurent nu a realizat cu porumbeii sai zbor la puncte si disparitie .
    Este nasol , sunt probleme .

  30. Citind foarte multe comentari in care va legati de cele 2 zboruri de tineret desfasurate in cadrul clubului dacia in 2011 la care domnul torino nu a afisat rezultatele (nu stiu motivul)mentionez ca la prima etapa la tineret la majoritatea concurentilor zborul a fost fantastic cu multe ore de disparitie , intradevar la etapa a doua conditiile atmosferice in Bucuresti si Craiova au fost neprielnice zborului pentru porumbeii de inaltime (vant puternic si norii plutind la joasa inaltime impiedicand porumbeii sa intre in disparitie .In Bucuresti au fost si arbitri din craiova .Tot la aceiasi etapa in Bistrita timpul era favorabil eu avand 2 arbitri in curte am avut un zbor foarte frumos cu multe ore de disparitie .In urmatoarea perioada timpul fiind complect nefavorabil zborurilor pentru porumbei de inaltime nu s-au mai putut zbura ultimele 2 etape.Sa nu uitati ca in cadrul clubului dacia rezultatele sunt luate jumatate +1 pe echipa (din 9 porumbei lansati se iau ultimi 5 coborati adica jumatate +1). Si la fel de importan este ca exista si un clasament individual pentru porumbeii cu cea mai buna prestatie (cel mai bun timp de zbor).Iar in privinta jocului sunt premiati porumbeii care zboara peste 2ore jumatate fac disparitie, joaca strans si lung (nu 1-2 tumbe) si fara zbor la mare inaltime.

  31. Pt Chivu Adrian :
    - Te rog frumos citeste regulamentele de zbor si invata ce inseamna jumatate + 1 .
    In comentariile tale , faci confuzii si greseli impardonabile .

  32. In chineza , in japoneza , daca s-ar fi scris de cei care au intrat la comentariile de mai sus si tot ar fi trebuit sa inteleaga domnul Chivu ce inseamna o departajare pe podiumul de premiere in functie de numarul de puncte acumulate .
    O explicatie perfecta a fost data cu cateva comentarii mai sus de domnul Stefanescu Costel , dar domnul Chivu n-a inteles nimic .
    Ori nu vrea , ori nu poate !
    Daca nu poate , e scuzabil .
    Ne pacaleste la ultimul sau comentariu , ca l-a prima etapa de pui din 2011 , a clubului Dacia , porumbeii au zburat la disparitie .
    Ca sa nu ramanem cu impresia ca domnia sa este un mincinos , VREM DOVEZI :

    1. Clasamentul ;
    2. Fisele de zbor ale concurentilor .

    Din acestea , trebuie sa rezulte CATE MINUTE (ore) DE DISPARITIE a realizat stolul fiecarui concurent si in ce intervale de timp .
    Pentru aceste minute de disparitie , cate puncte a primit Chivu , cate puncte a primit Zamfir , cate puncte a primit Torino .
    In functie de numarul de puncte , care sunt pozitiile in clasament ?
    Dar care clasament , ca se pare ca la tineret , la DACIA , nici clasament nu avem .
    Si iar constat ceea ce a constatat toata lumea :
    - E haos domnilor !
    Va pup .

  33. Domnule Chivu chiar nu are nici o legatura faptul ca nu m-ati vazut la Sanicolau unde a fost prima adunare generala din ce stiu eu iar la Galati n-am avut bucuria sa va cunosc personal deci afirmatia ca nu m-ati vazut la adunarile generale cade si tot ptr dvs va asigur ca nu sunt strain de ce se discuta si ce se intampla la Roller Club Romania. Reprosul meu daca se poate numii repros este legat de faptul ce ati expus aici pe acest SAIT nu l-ati expus si pe SAITUL Roller Club Romania atata tot si faptul ca ce ati expus dvs legat de zboarul la mare inaltime nu se leaga vorbiti de doua paliere diferite de mare inaltime care nu au legatura cu regulamentul Roller Club.
    Din ce stiu eu la RCR se vrea si telul este sa se promoveze Galatenii care ZBOARA si JOACA asta ar fi idealul lucru care nu se poate face dintr-o data si cum tot imi spune-ti ca stii tot ce se intampla poate nu ati sesizat ca de anul asta la Roller Club sunt bareme obligatorii de zbor la MARE INALTIME si de JOC , bareme care usor usor vor creste calitatea porumbeiilor lucru care se face in timp nu peste noapte.
    Dvs ce tip de porumbel promovati ca din ce se vede nu prea se potriveste cu ce este la Roller Club.
    Legat de D-l Mocanu sincer nu ati dat cel mai bun exemplu din pct meu de vedere interesanta este etapa II tineret unde porumbeii d-lui Mocanu au zburat 37 min din care 16 minute zbor la mare inaltime.
    D-le Chivu problema nu este la concurent, problema este la cine arbitreaza si pana unde se poate merge legat de compromisuri.Dvs in calitate de arbitru ce atitudine ati luat daca vi sa parut ceva in neregula?

    Cu stima

  34. Astazi a decedat renumitul columbofil , Mihai Stefaniu , din Bucuresti .
    Crescator de Galateni , pasionat si iubitor al acestei rase , s-a dedicat intreaga viata acestui nobil sport .

    DUMNEZEU SA-L IERTE SI SA-L ODIHNEASCA IN PACE !

  35. Stefanescu Costel

    Din respect pentru regretatul columbofil Stefaniu Mihai , rog public grupul de prieteni din Filiasi , Constanta , Craiova si Turda , sa luam o pauza de reculegere si timp de o luna , sa nu mai intram in discutii contradictorii , chiar si in situatia in care vom fi provocati .
    Eu personal , promit sa respect cu strictete , aceasta luna de reculegere .
    Sper ca acest lucru sa ne ajute sa devenim mai buni , mai intelepti , mai iertatori .

    Cu respect ,
    Stefanescu Costel

  36. OK , Costel ;
    Am vorbit cu baietii si sunt si ei in asentimentul tau .
    Radu a fost surprins placut , ca tocmai tu , omul care este gata sa moara pentru o cauza nobila , sa te poti stapanii si sa nu ripostezi daca vei fi atacat .
    De sus din cer , domnul Stefaniu va veghea zilnic , spiritul sau fiind alaturi de stolurile de Galateni care vor plutii in vazduh in timpul sezoanelor de zbor !
    Va salut si pana pe 28. 03. 2012 , ne vom mai auzii doar la telefon .
    Va salut , sa aveti grija de voi !

  37. Am citit toate comentariile despre galateni, sunt si eu crescator de galateni pe vanat, rasa veche si rasa noua=cei ciocosi= , insa am impresia ca dupa ce am crescut mai multe rase de zbor romanesti , la ora actuala , nu mai merita sa cresc porumbei, nu stiu ce rasa romaneasca mai zboara. Am avut in urma cu 10 ani galateni rasa veche care daca nu le dadeam drumu sa zboare, stateau in voliera pe loc si dadeau din aripi continuu fara sda le deschida complet. Au disparut acesti porumbei cum o sa dispara si acesta pasiune de crestere a porumbeilor.

  38. vreau si eu o pereche dl torin dar dinaia care joaca pt ca am mai luat dar nu jucau

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*