ZBURATORUL DE SEVERIN ARE VIITORUL ASIGURAT


Asa cum la Galati inca se mai gasesc crescatorii complete de porumbei din rasa jucator de Galati cu toata paleta coloristica, nici Severin-ul nu se lasa mai prejos, unde, un inimos crescator si-a propus sa salveze si sa conserve adevaratul zburator de Severin asa cum a fost el la inceputuri, acum multe zeci de ani.
Popescu Gabi detine nici mai mult nici mai putin de 600 de zburatori de Severin, numai porumbei adunati de la adevaratii crescatori batrani ai rasei care multi nu mai sunt printre noi dar traiesc prin pasarile si liniile create si care se pot admira in crescatoria domnului Gabi care promite sa pastreze si sa promoveze mai departe acesti porumbei deosebiti cu un bagaj genetic extraordinar de valoros fara nici o picatura de infuzie cu alte rase.

Pozele prezentate mai jos vorbesc de la sine.



































67 Responses to ZBURATORUL DE SEVERIN ARE VIITORUL ASIGURAT

  1. Adevaratii Zburatori de Severin !

  2. Acestia sunt zburatorii de Severin , nealterati . Pana in anii 1990 , genul acesta de porumbei , se gasea in orasul Drobeta Turnu Severin , la toti crescatorii ; Undeva in jur de 150 de columbofili cu inimi mari .

  3. Zburatori de Severin originali fara dar si poate !
    Sincere felicitari domnule Popescu Gabriel !

  4. Vasile din Cerneti

    Multumesc domnule Gabriel !
    M-ai facut sa-mi amintesc de tinerete , de porumbeii care in perioada 1960 – 1990 , mi-au marcat viata , aducandu – mi multe satisfactii .
    Porumbei foarte frumosi , care in anii 1990 , mai zburau inca 4 – 6 ore .

  5. Pacat ca acesti porumbei nu au fost pastrati PURI .
    Cata noblete , cata finete ?
    Acesti zburatori de Severin sunt adevarate opere de arta !

  6. Folositi acesti porumbei ca ETALON !
    Selectati si inmultiti porunbeii de acest gen .
    Va felicit domnule Popescu pentru aceste capodopere !

    Porumbeii trebuie sa zboare , dar in primul rand trebuie sa fie in cadrul rasei !
    Este ciudat sa incerce cineva sa zboare toate bazaconiile si pe fisa de zbor sa treaca ZBURATOR de SEVERIN !!!

  7. Alin M. - Severin

    FELICITARI ! FELICITARI ! FELICITARI !
    Parca vad ca apar rautaciosi , care din invidie si frustrare , ar putea sa se lege de aceste bibelouri , crescute pana in anii 1989 in Drobeta Turnu Severin .
    Severinul mai are cativa columbofili seriosi , care au pastrat rasa pura , nealterata .

  8. Am 70 de ani si ma bucur de ceea ce a realizat acest tanar Mehedintean .
    Intre anii 1965 – 1998 , tot Mehedintiul crestea acest gen de porumbei . Tot judetul , fara exceptie !
    Batjocura a aparut odata cu creearea acelui standar infect , in care niste incompetenti au acceptat sa scrie ca acesti superbi porumbei , ar avea ceva comun cu Ciungii de Ploiesti , cu Tipplerii cu Zburatorii de Beograd !

    Pana in anii 1989 , in Dr.Tr.- Severin nici nu se auzise de aceste rase !!!!!!!!!!
    As vrea sa stiu cum se numesc FALSEORII si INCOMPETENTII , care au facut si au acceptat acel standard MINCINOS !
    Probabil , cineva la acea vreme si-a batut joc de ei !!!!!!!!!!!!!

  9. Scuze !
    Rasa pura s-a mentinut pana in 1989 , NU 1998 !!!
    Dupa Revolutia din Decembrie 1989 , in oras au inceput sa fie aduse pocitanii de la Satu Mare .

  10. Un numar de telefon se poate ?
    As fi si eu interesat de 1-2 perechi

  11. Iti multumim d-le Gabi Popescu (Inspectorul),asa cum te stim noi toti columbofilii din Dr. Tr. Severin si ne bucuram ca inca mai exista crescapori de talia si calibrul dvs. la noi in judet. Felicitari ca in sfarsit ai depasit modestia de care ai dat dovada dea lungul timpului,si ai fost de acord sa ne faci cunoscuti si pe noi Severinenii pe plan national, cu unica si cea mai de valoare crescatorie de porumbei pe care o mai detine cineva la aceasta ora in judetul nostru. Cand spun unica si cea mai de valoare crescatorie,ma refer la rasa pura a zburatorilor de Severin. Porumbei care existau in toate crescatoriile din orasul nostru inainte de revolutie. Nu vreau sa fiu rautacios, sau sa creez polemici, dar sunt convins ca ar trebui sa iti viziteze crescatoria multi din crescatorii cu state vechi in columbofilie si de ce nu,sa te aiba ca idol si sa te urmeze. Este clar de unde se va da ora exacta, stiindu-se ca multe ceasuri,desi vechi au ramas in urma… MULT RESPECT!!!

  12. In Severin circula o vorba :
    - ,,Mai bine sa te loveasca trenul , decat blestemul vechilor zburatori de Severin !”
    Acest blestem ii bantuie pe cei care au adus englezi de la Satu Mare si Arad , ii chinuie , nu le da pace .
    In cluburi cu 10 -20 de membrii , doar doi fac baremul de altitudine .
    Primul iese Campion , al doilea Vicecampion .
    Locul 3 nu exista !
    Este cumplit sa te loveasca blestemul vechilor zburatori de Severin …
    Daca originalii zburau si inca mai zboara 90 % din zbor , la inaltime de puncte si disparitie , actualii descendenti ai porumbeilor adusi de la Satu Mare , brazdeaza cartierele la inaltime joasa si medie .
    Aceasta este realitatea anilor 2014 .
    Adevarul nu trebuie sa supere pe nimeni !

  13. Buna Ziua!
    Felicitari D-lui Gabi Popescu pt. exemplarele deosebite,cat si echipei care a contribuit la realizarea acestui material!
    VALOAREA FACE DIFERENTA!
    Un Nou An mai bun!

  14. Cei care in anii 1990 si-au permis sa faca porcaria aceea de standard , nu au facut decat sa-si bata joc de aceasta superba rasa .
    Si-au batut joc apoi de tineret , care crezand ca cele scrise acolo sunt adevarate , au inceput sa corceasca aceste superbe pasari , cu Zburatori de Beograd , cu ciungi de Ploiesti , cu tippleri .
    Cel care i-a prostit si le-a dat ideia sa puna in standard aceste 3 rase , habar nu avea de porumbei .
    S-a comis o adevarata crima !
    Noroc cu domnul Popescu si cu restul columbofililor Mehedinteni , care au pastrat rasa pura , fara infuzii !

  15. Ar fi frumos sa nu inceapa iar certurile si atacurile la persoana .
    Este un topic prea frumos ca sa strice cineva atmosfera .

  16. Simianul de alta data

    Pt. Dan Vlad :
    - A fost atat de tare si de reala afirmatia ta , cu ,,ceasurile , care desi vechi , au ramas in urma !”
    Te felicit si pe tine Dan ; Tu cu domnul Liviu Plavitu , ati fost oamenii care in anul 2013 , ati adus pentru Mehedinti , singurul titlu de Campion National , in competitiile cu porumbei voiajori ; Si asta , intr-o competitie cu 8000 de columbofili concurenti , la start .
    Mehedintiul – Severinul , a fost la inaltime cu tricolorul pe piept !

  17. Draga Vasi – Schela , in 1990 s-a facut un standard in care se spunea clar ca zburatorul de Severin este creeat din galatean si porumbeii autohtoni , selectat dupa gustul si priceperea crescatorilor locali .

    Apoi in 1993 , tradatorii au cerut REACTUALIZAREA standardului si in complicitate cu CONDUCEREA din Targoviste , au modificat primul standard (cel original – aparut in 1990), introducand paragraful cu tipplerii , zburatorii de Beograd si ciungii de Ploiesti .
    Un fals premeditat care in urmatorii ani avea sa aduca dezastrul !!!
    Stiu acest lucru de vreo 5 ani , de la nea Doru .

  18. Cei care in prezent mai cresc zburatori de Severin , rasa pura , fara infuzie , trebuie sa tina aproape . Sa lucreze liniile pe care le detin , imprumutandu-si sau schimband exemplare , sa formeze o echipa .
    Ei sunt cei care trebuie sa fie un exemplu , pentru cei care , cu voia sau fara voia lor , au pornit pe cai gresite .
    Decat 7 ore de zbor urat (ca voiajorii) , mult mai bine 3 ore cu calitate .

  19. Felicitari d.le Popescu,am cam 60 de ani de cand cresc porumbei,nu credeam ca mai exista asemenea exemplare la noi in oras. Ai dat cu multi de pamant…

  20. Am stat de vorba in ultimele zile cu crescatori de porumbei din Drobeta Turnu Severin , dar si cu columbofili din tara care in anii 2012 si 2013 , au vizitat crescatorii reprezentative , din acest oras.
    Concluzia este urmatoarea :
    - Sunt 4 crescatorii care tinand cont de originalitatea rasei zburator de Severin (puritatea acesteia) , se detaseaza vizibil de restul crescatoriilor .
    Aici nu vorbim de 5-6 porumbei reprezentativi intr-o crescatorie si de omogenitatea grupului .
    In ordine , acestia sunt :
    - Popescu Gabriel (96 – 97 PUNCTE , din 97 posibile);
    - Valcanescu Jan (96 – 97 puncte) ;
    - Plavitu Liviu (95 – 96 puncte) ;
    - Marsu Virgil (95 – 96 puncte) .

    Urmeaza apoi o a doua categorie de crescatori ai caror porumbei pastreaza aproximativ 80 % din caracterele zburatorului de Severin original , fara infuzie .
    Aici avem un numar de aproximativ 20 – 30 de columbofili , in frunte cu :
    - Danubianu Viorel ;
    - Trandafir Nicolae ;
    - Florica Lupulescu ;
    - Dolfi Neamtu ;
    - Gigi Ariciu .

    De la pozitia 35 , pana la pozitia 200 , urmeaza ciudateniile , anomaliile , porumbeii FARA NUME!

    Aceasta a fost concluzia finala .

  21. Felicitari domnule Popescu !
    Ai dat sah – mat , la multe ,,nume mari” din Drobeta Turnu Severin , care in ultimii 20 de ani au facut doar rau acestei rase , batjocurind-o dupa bunul plac !

  22. Gabi - Bucuresti

    Felicitari tinere , tine-o tot asa !

  23. tatal meu avea o gramada de porumbi ca astia,dar si pe negru,si culori de rosii ,negri,fara sfircuri albe in aripi,nu-i suporta.
    cred ca se rasuceste in mormint cand vede aceste frumuseti,fratii mei n -au ajuns la valoarea lui!
    imi dau lacrimile cand vad asesti porumbei!
    domnule popescu sa-ti dea domnul sanatate si putere de munca sa POTI AJUNGE UNDE ti-ai propus!

  24. Mihai din Craiovita

    La noi in Craiova , cu ani in urma (acum circa 3-4 ani), Eduard Ungureanu a adus de la Turnu Severin destul de multi porumbei din rasa zburator de Severin , de acestia cu infuzie de tippler , de la un anumit crescator numit Ghitan Ion .
    Ca aspect au fost (sunt) , mai ingusti la coada si mai cu frunte , comparativ cu ai domnului Popescu Gabriel .
    Insa problema nu este aspectul si prestatia .
    Dupa ani de selectie , Eduard a oprit doar doua pasari (cam 10 %) din efectivul achizitionat , restul fiind indepartati .
    Deranjant era faptul ca pe parcursul zborului acesti porumbei pendulau stanga – dreapta , pe orizontal , alternand acest tip de prestatie , cu oscilatii sus – jos , pe vertical .
    Cu ajutorul acestor porumbei adusi in Craiova de la domnul Ghitan Ion , am realizat ca prin infuzia de tippler , zburatorului de Severin nu i s-a modificat doar aspectul , grav fiind ca i s-a distrus calitatea zborului .

  25. Crescatoria aceasta reprezinta TRECUTUL, PREZENTUL si VIITORUL ZBURATORULUI DE SEVERIN ca MARCA IREGISTRATA. Multe nume grele care au contribuit la crearea acestei rase se regesesc in aceasta crescatorie si inca traiesc prin acesti superbi porumbei, chiar daca multi dintre ei nu se mai afla printre noi. Pacat ca dupa 1989 “marfa chinezeasca” a invadat tot mai mult crescatoriile mehedintene inlocuind aceasta rasa cu niste corcituri nonname. “MUZEUL” GABI POPESCU tine steagu sus si duce povestea mai departe. FELICITARI !!!

  26. Mihai din Craiovita , pentru noi in Severin , Ghitan este un capitol inchis !
    1.Vecinul meu Nicu Catea s-a nenorocit in momentul cand si-a umplut podul de porumbei Ghitan , 2.Pescarul de la Erghevita are si el cotetul plin de porumbei de la acelasi crescator dar nu poate face in etape baremul de altitudine si cel mai prost a iesit , 3.doctorul Rezan , care dupa ce a cumparat pe bani multi 20 de porumbei de la Ghitan , testandu-i , a fost nevoit sa-i dea gratis ca sa scape de ei .
    Acesti porumbei te pacalesc prin faptul ca dintr-o serie de 30 de pui , ies 5 care se mai duc si sus si zboara multe ore putand sa-i bagi la etapa , restul avand caracter de tippler maraton , trebuie taiati si facuti supa .
    Sunt o arma cu doua taisuri .

  27. Domnilor!! Va dati toti cu parerea despre pasarile pure ale domnului Gabi, care considerati dumneavoastra ca sunt ok. Pentru ce sunt ok?
    Ca nu le poti lucra mai departe in pasarile de valoare, pentru ca nu au valoare.
    Din punctul meu de vedere, nu vreau sa se supere Gabi, dar sunt niste pasari de frumusete. Este ok de frumusete, dar nu de VALOARE.

    • Viorele, daca crescatoria lui Gabi reprezinta prezentul si viitorul de ce nu te ajuti cu pasari de la el?
      Pentru ca, din cate stiu eu, te ajuti cu alte pasari din alte crescatori, cand ai nevoie.
      Te rog frumos sa nu te superi pe mine.

  28. Felicitari !

  29. Este adevarat , Ghitan Ion din Severin , a dat 22 de porumbei lui domnul Edi si lui finul-sau la Craiova .
    In acel an i-a mai dat lui Edi inca 10 pui in toamna , sa-i duca unui prieten la Bucuresti .
    22 + 10 = 32 Export
    Bucurestiul si Craiova in acel an si-au adus sange strain .

  30. Vecinul lui Codrin

    Foarte direct si la subiect , comentariul domnului Mihai din Craiovita !
    Din zburatorii de Severin , infuzati cu tippleri , Eduard Ungureanu a oprit 2 , reprezentand 10 % din numarul de porumbei cumparati de la Ion Ghitan ; Restul PARE CA au plecat la Plenita si la Calafat fiind parintii si bunicii porumbeilor pe care cei de la Alfa Calafat in ultimii ani se chinuie sa ii zboare in competitii , dar nu reusesc sa faca baremul de altitudine .
    Sa mai zica cineva caci Codrin e mincinos , sau ca nu este el omul care face DREPTATE !!!

  31. Astept interventia unui columbofil sincer , cu coloana verticala , care sa ne spuna cum a facut Victor Stancovici baremele de altitudine , la doua din cele trei etape pe care le-a zburat in 2013 .
    Mai exact , la cea arbitrata de Surdu Mihai (Tabacescu) si la cea arbitrata de Paraschivan Alexandru (Sandu Taranu) . !!!!!!!!!!!!!
    Daca nu exista nici un columbofil cu coloana verticala si demnitate , nu este nici o problema …
    Din comentariile de mai sus , am remarcat transparenta si sinceritatea domnului Danubianu Viorel .
    POATE NE AJUTA DOMNIA SA , SA ELUCIDAM ACEST CAZ !
    Poate …

  32. Si nu in ultimul rand , Felicitari domnule Popescu pentru pasarile minunate pe care le detineti !

  33. Pt. domnul Codrin si vecinul sau :
    - ,,Gura pacatosului , adevar graieste !”
    La noi in Plenita si la Calafat , in ultimii 3 ani , porumbeii au suferit modificari atat ca manifestare in zbor , cat si ca structura-aspect .
    Toate aceste modificari nu sunt specifice porumbelului galatean . Clar este ceva putred la mijloc .
    Vrem nu vrem , acum am ajuns sa crestem si porumbei Ghitan !
    Si uite asa , vai de clasamentele noastre .

  34. As fi curios sa stiu cine sunteti cu adevarat??? Cu ce pasari ati dori dvs sa fie facute aceste bijuterii ce se afla in crescatoria d.lui Popescu pt a transmite valori??? Va referiti cumva la tipleri si nu stiati k deja aceasta varianta a incercato altii acum vreo 25 ani si din acea cauza sa ales praful de toate crescatoriile din Tr Severin??? Nu contest valoarea k si zburator a tiplerului,pt cei care iubesc aceasta rasa si tipul lor de zbor…,dar ce a rezultat din aceasta incrucisare lasa de dorit si observ k nu mai agreeaza mai nimeni produsii. Ai dreptate k ce vezi tu in crescatoria d.lui Popescu, rar, sau niciodata nu o sa poata face ce face un tipler, k durata de zbor,dar k aspect si calitate de zbor, sunt incomparabile cele doua rase. Decat 8-9 ore de disparitie in lateral, mai bine 4-5 ore de zbor cu disparitie in inaltime. E plin orasul de patatei care in antrenamente zboara 8-9-10 ore, si in concursuri in majoritatea cazurilor se incheie fise de 2-3 ore, sau se descalifica k nu mai vin acasa… Asa k lasane sa savuram cu privirea ce a reusit sa mai pastreze baiatul asta de la adevaratii crescatori ai acestui oras, de-si multi nu mai sunt printre noi… Va multumesc si va felicit pt hobiul comun,special pe d.l Popescu Gabi. DAN V.

  35. Pt Manex Daca vrei sa beneficiezi de sinceritatea mea hai sa iti spun parerea mea sincera, asa cum o vad eu: 1- ceri columbofililor coloana vertebrala si sinceritatea pe care tu nu o ai si te ascunzi dupa un ID fara nume si prenume. 2- esti pe dinafara subiectului acestui topic, asa ca foloseste-ti inteligenta si deschide un topic cu alt subiect, cu ce te intereseaza si voi fi cat se poate de sincer cu tine. ceeace imi ceri in legatura cu zborurile lui Stancovici Victor, as putea sa iti dau explicatii cel putin la unu din zboruri, dar la fel as fi eu pe afara subiectului acestui topic. Parerea mea ar fi ca fiecare dintre noi sa fim mai atenti la ce porumbei crestem, ce rase zburam pe fisele zburatorului de severin si sa ne intereseze mai putin de ce zboara x sau y. Tu oare ce zboruri ai facut? 3- nu sunt detectiv ca sa elucidez vreun caz. poate ar fi bun un astfel de topic, ca intradevar se zboara corciturile astea si tippleri puri sub denumirea zburatorului de severin, de aceea au si manifestarile zborului ca voiajori, de aceea nu se fac baremele de altitudine….etc. zburatorul de severin arata doar ca in pozele de mai sus si atat, dar privindule cu mare atentie. de aici priceperea fiecaruia in parte face diferenta intre crescatorii. sper Manexe ca am fost destul de convingator. Vant in pene tuturor!!!

  36. Pt Florin Fara nici un fel de suparare iti spun ca vizitand crescatoria lui Gabi mam apucat iarasi sa cresc porumbei, si an de an ma ajut cu porumbei din aceasta crescatorie. Ceeace vrei tu sa spui, e ca si eu, fiind la inceput de drum am incercat sa lucrez si cu porumbei cu infuzie, dar 99% din porumbeii cu infuzie au iesit afara din crescatorie in primul an de la achizitie iar puii lor au sfarsit in congelator. De vreo 3 ani nu mai imi trebuie asa ceva. Imi place sa zbor porumbeii, trag concluzii repede de manifestarea puilor in zbor si nu ma mint pe mine.

    • Si sa-ti mai zic ceva Viorele, eu te stimez pe tine, dar din cate vad eu crescatorii adevarati ai acestui oras care stau in umbra si nu comenteaza sunt pe primele locuri ale cluburilor din oras.
      Si din cate vad, de cativa ani sunt aceeasi, nici de cum cei care comenteaza balamucul pe care l-ati facut voi. Si sti ce o sa se intample? Anul acesta voi ramaneti cu gargara, iar ei vor fi din nou in frunte. Te pupa nanal tau, lasa gargara si pune-te pe treaba!

  37. Nu mai dati din casa !
    Golanul , trebuie sa fie golan pana moare !

  38. Gata cu turnatorii !!!
    La noi in oras facem ce vrem , nu dam explicatii la nimeni !!!

  39. Ceas si cu Istodor , AU FOST , SUNT SI VOR FI JUPANI .
    Stiti cum este :
    ,,Cainii latra , URSUL MERGE !”

    • Ioane, pentru Ceas iti dau dreptate, are toate felicitarile mele, dar Istodor te rog frumos, lasa de dorit din toate punctele de vedere, dar nu trebuie sa ne suparam pe el, probabil de vina este varsta. Domnule Istodor, te rog frumos sa nu te superi pe mine.

  40. felicitari gabita si tineo tot asa esti unicul care merita apreciat in rest sunt doar minciuni binenteles un ma refer la columbofili ce inca mai respecta regula jocului si toata stima ptr toti cei care inca mai detin zburatori de severin puri ca de corcituri sa umplut orasul mai nou cumpara de la vecini de peste dunare dar ceea ce nu stiu ei este ca daca nu sti sai antrenezi sau ii corcesti nu o sa faca rezultate niciodata te apreciez si sper ca o sa reusesc sa te vizitez cand vin acasa anul acesta

  41. VAD IN SUS CUVINTE CA GOLANI, JUPANI, FACEM CE VREM, ETC.
    ADEVARATII CRESCATORI TREBUIE SA SE DEZICA DE SPECIMENELE CARE FOLOSESC ACEST LIMBAJ SI SA VINA ALATURI DE CRESCATORII ADEVARATI SI CU MULT BUN SIMTZ LA ASOCIATIA NATIONALA A CRESCATORILOR DE JUCATORI DE GALATI UNDE POT GASI LINISTE SI PROFESIONALISM

  42. Va salut !
    Ma numesc Ionescu Andrei , locuiesc in localitatea Brasov , sunt de profesie genetician si cresc porumbei din rasa voltat maghiar .
    Cred ca aceasta este modul de prezentare civilizat , care trebuie abordat de fiecare interlocutor .
    Am urmarit cu atentie toate comenturile si as avea o singura intrebare al carui raspuns ar elucida intrega poveste :
    - In conceptia dumneavoastra , a columbofililor Mehedinteni , prin imperecherea unui mascul baltat , din rasa tippler englez , cu o femela la fel de baltata , din rasa zburator de Beograd , rezulta produsi considerati de dumneavoastra a fi zburatori de Severin?
    Din punctul meu de vedere , in speta de fata avem o problema de mentalitate , de principii !
    Va multumesc si as fi recunoscator daca in urma interventiei mele nu ar aparea polemici .

  43. Cotetarul lui Ceas

    Mai Florine , pentru ce il feliciti pe ceas ?
    El a dat la trei sferturi din oras corcituri de tippleri si acum mai primeste si felicitari ?!
    Tippleri de la ceferistu luati de la Dragan , tippleri de la Migi , tippleri adusi de Istodor de la sarbi si de la Satu Mare , tippleri de la Pop , e vre-un tippler in orasul asta care sa nu fi trecut pe la Ceasornicar ?

    • Bai prietene, in primul rand nu sunt cotetarul lui ceas pentru ca am maxim in crescatoria mea 7/8 pasari, dar il felicit pt. rezultatele pe care le-a avut de randul anilor.
      Si sincer iti spun, mi-as dori sa te cunosc personal, sa vad daca mai esti tare in gura.

  44. Felicitari Gabi , nu te lasa luat de val !
    Severinul este un oras ,,periculos” .
    Aici supravietuiesc numai hienele si leii !

  45. superbe pasari aveti , nu stiam ca exista si pe alb cum nu stiam ca st si pe negru pana miam loat eu de la cnv din orasul dumneavoastra unul
    Il puteti vedea aici http://AlexFlorea.sunphoto.ro/Zburator_de_Severin

  46. Florine mama , 90 % din cei care nu fac bareme de ALTITUDINE au cotetele pline de porumbei de la Ceas !!!
    Cernetiul , Simianul , Satul Nou , Dudasul , Schela si jumate din oras sunt terminati !!!
    Tu nu vezi ce se intampla in jurul tau , sau traiesti pe sub pamant ???

  47. VECINUL LUI BASESCU

    glumeam
    EDUARD UNGUREANU Vă salut.

    În primul rind vreau sa spun, fara sa supar pe cineva mai ales pe cei care se ascund in spatele unor nume gen : vecinul lui Antonescu, sau vecinul lui Ponta si nu au curajul sa-si dea numele adevarat, dar critica pe unul si pe altul. Nu vreu sa intru in polemica cu nimeni si nici sa apar pe cineva, sau sa critic pe altcineva , cu toate ca cei care posteaza articole si nu au curajul sa-si dea numele ar trebui nu criticati ci pur si simplu ignorati , iar cel care administreaza siteul sa nu le posteze articolele.Undeva mai sus un anume Mihaita din craiovita spune ca eu am luat de la Ghitan mai multi porumbei, este adevarat ca am luat porumbei dar nu 22+10 cum scrie tov craioveanu (intre noi fie vorba cred ca e tot severinean nu craiovean) care probabil are ceva de impartit cu Ghitan, nu vreau sa-l apar pe Ghitan, dar vreau sa se stie adevarul. Prima data am luat 12 porumbei din care mi-au ramas 5, restul au murit, din cauza ca mi-a venit un porumbel dat, am avut acele deschise si mi-a adus paramixoviroza si a trebuit sa sacrific peste 60 de pasari,din cei 5, una i-am rupt capul pt ca nu mi-a placut ce face iar 4 au zburat bine , din cei 4, 2 masculi au cazut la datorie in prima luna ( i-a luat soimul) si am ramas cu cle 2 fete care au zburat bine, dar una a cazut si ea la datorie in 2012 , iar cealalta in 2013. Asa cum s-a spus am mai luat odata 10 pui pt. prietenul meu dar nu pot sa spun daca au fost buni s-au rai, pt ca nu i-au placut cum aratau ca aspect si i-a dat la cineva la tara si nu s-a mai stiut nimic de ei.Legat de porumbeii dnlui Popescu sa-i traiasca si bravo lui ca detine un nr asa de mare de porumbei, dar atentie domnilor cei care iubiti aceasta rasa sa nu se intimple cum s-a intimplat cu Jucatorul de Galati, salvati ce mai puteti salva dar pe cei care mai si zboara, ca altfel o sa va uitati la ei in voliere si o sa ajunga sa treaca printro perioada grea ca si Galateanu, asta e riscul cand porumbei se tin inchisi si doar se apreciaza ca sunt frumosi, ajung de ornament, sper sa nu fie cazul la voi stiind ca sunteti iubitori de zbor. Eu va doresc numai bine si un an bun in competitiile care or sa vina. Am o rugaminte de la cineva care stie adevarul, pina la urma din ce e facut Zburatorul de Severin , ca eu stiam varianta cu cele 4 rase : Ciung, TIpler,Zb de Belgrad si Jucatorul de Galati, acum nu mai stiu ce sa cred. Numai bine
    EDUARD UNGUREANU

  48. Pt. d.l Ionrscu Andrei.

    Aveti dreptate,pt multi din cei care se cred crescatori asta inseamna zburator de severin,asta este si cauza din care au nenorocit aceasta rasa. Cel mai crunt este k aceasta procedura se foloseste in asa zisele crescatorii celebre ale acestui oras,detinute de crescatori cu mari pretentii candva… Este pacat, dar foarte reala concluzia dvs. Pacat!!!

  49. Pt. d.l Ion-Severin

    Zicala dvs este foarte veche si originala,doar k ar trebui sa aveti grije,se pare k acei caini de care vorbeati, sau cam saturat de latrat si au inceput sa stranga randurile. Cand in sfarsit se va forma o haita, ursii dvs vor fi indepartati,ne mai fiind doriti de nimeni…

  50. frumos spus d-le Ionescu Andrei si din pacate acesta este crudul adevar. fara a fi rautacios vad in comentarii scoaterea in evidenta a acestor corcituri intr-un mod dea dreptul aberant de atotstiutori nostri locali, care genetica pentru ei este dupa cum urmeaza: se formeaza perechile ideale, se ia durata de zbor a tipplerului + calitatea de inaltime zburatorului de severin si rezulta cidatii puisori. acesti puisori sunt cu o memorie foarte slaba(mai bine de jumatate se pierd), sunt extraordinar de urati(fara forma, fara linie de rasa, fara desen), cu putini ramasi dupa antrenamente ajung in etapele de zbor si de aici dezastrul: multi dintre concurenti nu se mai prezinta la etape de rusine, alti forteaza mana si ii lanseaza si incep scuzele ( nu s-au refacut,pasarile nu au nici o vina,e vina mea, se unira cu alte stoluri si mi-i tin pe jos, trebuia sa zbor doar 3 si nu 5, de parca 5 ar fi un lot mare etc… ). acum mai nou acesti ciudati porumbei se imperecheaza iar cu tippleri rezultand “pasari de valoare”, ce, intradevar asa cum spune FLORIN nu pot fi lucrate cu porumbeii lui GABI POPESCU(ar fi o alta crima pentru zb. de severin). acum m-a intreb cum au putut bunici, strabunici nostri(multi dintre ei oameni fara carte) sa creeze aceasta rasa deosebita si sa o transmita din generatie in generatie pentru ca noi sa fim mandri ca avem o rasa locala. care or fi adevaratii geneticieni ai severinului, batrani ori actuali? “pasarile de valoare” de care face vorbire FLORIN =10 ron perechea,e plin targu de ele. GRESESC? OARE CAT MAI REZISTATI???? sa hraniti si sa slaviti aceste ciudatenii, rupeti odata pisica in doua TIPPLERI ori ZB.DE SEVERIN. sper ca nu am suparat pe careva, ca nu asta era ideea. CURENTI ASCENDENTI florine!!!! SINCER

    • Viorele! In primul rand eu nu vorbesc de tipleri si nu mai zbor intr-o asociatie de 2 ani, iar pasarile lui Gabi nu le poti lucra mai departe pentru ca intr-un an cand a avut avut competitie si a fost unicul an in urmatorii 7 ani cand a zburat, a fost de lansare la ora 7 si inchiderea concursului a fost aproximativ 8/8:15, iar pasarile care lucrau bunicii si strabunicii Severinului,cum spui tu pe vremea aceea, erau de 4/6 ore, nu de care are Gabi, de 1/2 ore. Asta am vrut sa zic. Iar el, din cate stiu eu, in fiecare sambata si duminica cand sunt competitii, in loc sa zboare, se duce prin alte crescatori unde se zboara tiplerii aceia, cum ii numiti voi.

  51. Stanomirescu V. - Constanta

    Din punctul meu de vedere , dupa ce am citit cele 44 de comentarii scrise mai sus , consider ca vinovati pentru toata aceasta debandada creeata in ultimii 20 de ani , la rasa zburator de Severin , sunt liderii locali .
    Apar aici niste nume , nu stiu daca sunt reale sau nu , gen , Ceas , Ghitan , Istodor , etc. , chiar nu mai conteaza cati or mai fi …
    Ce conteaza este ca , crescatorii tineri , pasionati , sa isi asume responsabilitatea , sa se implice si sa apara o schimbare de generatii !
    Pensionarii sub ochii carora timp de 20 de ani s-a distrus aceasta rasa , trebuie sa aiba bunul-simt , sa recunoasca ca sunt depasiti de evenimente si sa faca loc celor tineri , fara pacate !

  52. Pentru Florin
    Domnul Danubianu Viorel ti-a urat curent ascendent,dar a uitat ca o sa-ti vanture pletele din celebra coama si o sa-ti dezvaluie identitatea. Sper sa nu te superi.

  53. Pentru Ungureanu Eduard :

    1.In primul standard , CEL ORIGINAL , realizat in anul 1990 , sub directa coordonare si supraveghere a comisiei nationale , se mentioneaza la capitolul ORIGINEA RASEI , urmatoarele :

    ,,- Rasa provine din porumbelul Jucator de Galati si porumbeii autohtoni , selectata dupa gustul si priceperea crescatorilor locali.

    2. Apare apoi INGINERIA din 1993 , se face o reactualizare a standardului ORIGINAL din 1990 , toate aceste lucruri realizandu-se in complicitate cu cei de la Targoviste si din acel moment incepe DEZASTRUL pentru aceasta superba rasa !
    In ce consta INGINERIA care urma sa aduca debandada :

    - Urmarindu-si propriile interese , interese ce nu aveau nici o treaba cu arta columbofila , niste columbofil ,,sus pusi” la vremea aceea , s-au gandit ca pot ei sa-si faca de cap si sa scrie in acel standard ca la originea acestei rase ar sta Ciungul , Tipplerul si Sarbul , alaturi de Galatean .

    Fals , pana in anul 1989 cand Istodor a adus primii tippleri de la Satu Mare , la noi in orasi nu se auzise de tippleri si de alte maimute , mai sus mentionate .

    Din pacate , totul a fost premeditat , rasa a fost distrusa in mare parte , crescatorii ei sunt demoralizati , iar smecherii care au generat aceste probleme , in prezent (ianuarie 2014) RENUNTA la TIPPLERI si se axeaza pe vechii zburatori de Severin de la Marsu si pe porumbeii MOTATI ai vecinilor de peste Dunare !
    - Operatia reusita , pacientul MORT !

    Sper sa fi inteles , domnule Ungureanu …

  54. Domnule Stanomirescu , la vara cand merg la mare la Constanta as vrea sa ne cunoastem .
    Aveti mare dreptate in tot ceea ce spuneti .
    ,,Pestele de la cap se impute !”
    Presedintii de club , au fost cei care au girat tot acest masacru .
    Sub ochii lor , asa cum spune domnul Danubianu , s-au facut si se fac , tot felul de nereguli !
    Pe fisa de zbor , la rubrica ,,Rasa porumbei” , se scrie zburator de Severin , iar porumbeii respectivi au ambii parinti de la Satu Mare , etc.
    Toate aceeste lucruri se stiu de catre liderii (conducatorii) locali , sunt la vedere , dar nimeni nu face nimic .
    Acesti lideri , nici nu mai imi pierd timpul sa le dau numele si-au luat fotoliul de sefi pe viata , mai ceva ca Ceausescu .
    La noi in oras asta este o moda , faci ceva sau nu faci pentru club , esti competent sau nu esti competent , ramai lider pe viata , pana cand vine popa sa te conduca la cele vesnice !
    Daca nu preia generatia tanara conducerea cluburilor , in urmatorii ani se va alege praful!

  55. Referitor la comentarile facute de voi nu am nimic pesonal de obiectat, dar un singur lucru mi-a atras atentia referitor la dl. Victor(Ceas).
    Tin sa va contrazic referitor la valoarea pasarilor lui. Am 90% pasari in crescatoria mea formata din linia domnului Victor(Ceas). Asa ca nu-mi ia nimeani dreptul de a va contrazice. Am avut rezultate foarte bune in competitii si nu numai, asa ca eu am numai cuvinte de lauda la adresa acestui domn.
    Prin aceste cuvinte nu vreau sa supar pe nimeni, iar cei care vor sa se convinga de inaltimea pasarilor domnului Victor sunt invitatii mei la etapele de zbor.
    As vrea in ultimul rand sa-l felicit pe dl. Popescu Gabriel pentru pasarile frumoase pe care le detine.

  56. Felicitari Viorele pentru implicarea ta , trebuie sa apara o schimbare , asa cum toata lumea isi da seama !!!
    Multumesc si domnului Stanomirescu pentru sfat , se vede ca este un om citit cu experienta .
    MATUSALEMII trebuie SCHIMBATI , in Mehedinti sunt PRESEDINTI de club pe care Revolutia din Decembrie 1989 , i-a prin in fotoliile de presedinti , dar datorita incompetentei si ignorantei lor , dupa 25 DE ANI de domnie , de orasul nostru , din punc de vedere COLUMBOFIL , n-a auzit nimeni !!!
    Nu s-a facut promovare , nu ne cunoaste lumea , suntem fii ploii !!!

  57. Pt dl Stanomirescu.

    D.le Stanomirescu,parerea dvs ar fi idealul sportului columbofil mehedintean, si in special a zburatorului de severin,dar cu parere de rau, trebuie sa va aduc la cunostinta, k nu se va intampla niciodata, k cineva sa recunoasca k si-a batut joc de aceasta rasa de porumbei, si mai ales sa se retraga, lasand pe cei tineri sa se implice si sa incerce sa mai salveze ce se mai poate salva… Motivul principal fiind acela k pt unii, porumbeii si profitul din comercializarea lor, a fost dea lungul timpului, si va ramane o sursa frumusica de a rotunji veniturile.Din aceasta cauza au bagat care mai de care, tot felul de infuzii in rasa pura,pt a reusi sa mareasca cu orice pret durata de zbor,incercand sa demonstreze k sunt cei mai buni si atragand cumparatorii. Nu am dovezi,dar la adresa multora din cei care se stiu ei …, circula tot felul de zvonuri cum k, rezultatele lor de cele mai multe ori, nu au fost cele reale, si k au fost influientate de albitrii,acestea din urma fiind locotenentii lor care se manjeau pt nimic… Cu aceasta ocazie am spus adevarul in numele multora care nu indraznesc sa vb. Traim totus cu speranta k prin intermediul si cu ajutorul acestui exemplu de crescator tanar,dl Gabi Popescu, o sa reusim pe viitor sa facem oamenii sa inteleaga adevarul si sa mai carpim cum si cat putem din rupturile produse de comercianti…

  58. Multumesc dnle Nelu pt lamurire, dar legat de cei care au bagat tipleri in zburatori de severin poate nu au vrut neaparat sa distruga ,gresala a fost ca s-au gandit la rezultatele avute la zbor in prima faza , fara sa-ai dea seama ce urmeaza, bagand tipleru cu zbor de durata dar fara inaltime in porumbeii cu inaltime si disparitie, cu toate ca au trecut cam multi ani si abia acum realizeza dezastrul pe care l-au facut, cam tarziu, dar mai bine mai tarziu decat niciodata. Cel mai bine ar fi ca cei care mai detin pasarile originale ca aspect si cu calitatile de buni zburatori in cadrul rasei sa colaboreze si sa revigoreze rasa de odinioara asa cum a fost creata de cei dinaitea noastra, dar vedeti, aia nu se gandeau la castigul material si tineau porumbei din pasiune petru ce faceau acei porumbei pe cer. Sper ca in final lucrurile se vor termina cu bine pentru rasa mult indragita de toti severineni si nu numai.Sper ca nu am deranjat pe nimeni nu vreau nici să acuz nici să apăr pe cineva, colaborati si revigorati rasa. Să auzim numai de bine.
    EDY

  59. Initiatorii articolului doresc inchiderea comentariilor in acest moment. Multumim pentru intelegere.

  60. Maine 18.01 este expozitia columbofila judeteana FCPR si va avea loc incepand cu orele 08,00 la terasa ok in tabaci.

  61. Costin Laurentiu Nelu

    Felicitari tuturor concurentilor din Turnul Severin dar mai ales primilor 3 campioni la zburatorul de Severin .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*